Alig két éve, hogy a Nissan bemutatta a Z sorozat legújabb modelljét, de a 350-es máris megújul. A 2006-os modellek legfontosabb változása, hogy a jelenleginél erősebbek lesznek, de a külső és a belső módosításáról sem feledkeztek meg.

21 lóerővel nőtt a 3,5 literes, V6-os blokk teljesítménye, azaz immár 301 paci vár bevetésre. Ezt a növekedést nem a motor chipelésével érték el, hanem a belső műszaki tartalmat módosították. Átalakították a szívórendszert, új dugattyúkat és vezérműtengelyt terveztek a motorhoz. Módosították az olajpumpát és elektronikus vezérlést kapott a kipufogó szelep.

A változtatások hatására a motor teljesíti az Euro IV-es emissziós normát is. A jövőben a motor is tovább pörgethető, a maximális fordulatszám 7000-re emelkedett. Ezzel nőtt az egyes fokozatokban elérhető végsebesség, harmadikban például 142 km/óra helyett 150-nél szabályoz le a motor.

Az erőforrás maximális forgatónyomatéka 363-ról 353 newtonméterre csökkent 4800-as főtengely fordulatszám mellett. Ám ez nem véletlen, a mérnökök egyenletesebb karakterisztikát és magasabb fordulatszámnál jelentkező csúcsnyomatékot szerettek volna elérni. Például 6000-es percenkénti fordulat mellett a korábbinál 20 newtonméterrel nagyobb nyomaték jut a kerekekre.

A nagyobb teljesítménnyel javult az autó gyorsulása, 0,1 másodperccel tudnak jobbat elődeiknél a coupé és roadster változatok egyaránt. Előbbi 5,8, utóbbi 6,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát álló helyből. Az autók végsebességét továbbra is elektronikusan korlátozzák, 250 km/óránál.

Műszaki újdonság még, hogy a jövőben sebességfüggő szervokormánnyal szerelik a 350Z modelleket, ami könnyebb parkolást és direktebb irányíthatóságot eredményez. Ami a külsőt illeti, az autó új lökhárítót és lámpákat kapott. Az új kettős xenon fényszórók mellett a LED-ekkel világító hátsó lámpatestek is újak.

A 2006-os 350Z belsejében az ergonómián és a jobb anyagokon van a hangsúly. Máshova került az ülésfűtés kapcsolója és átalakították az ajtópaneleket is. Kissé módosítottak a váltókar elhelyezésén, amivel sikerült gyorsítani a váltási időket is. Az alapmodell ülésein puhább anyagot alkalmaznak, viszont minden modellben széria lesz a navigációs rendszer, a kupéknél pedig a bluetooth-os telefonrendszer is az alapfelszereltség része.