Újabb mini Citroën

Talán a Pluriel járhatott a tervezők fejében, mikor nekiláttak ennek a gömbölyded kisautó-tanulmánynak. Már a rajzasztalon komoly hangsúlyt kapott a szél és a fény, mind az autón kívül, mind azon beül. Belül a nagyméretű szellőzőnyílások és a temérdek üveg, kívül pedig a ragyogó fehér szín és az első levegőbeömlők próbálják kifejezni az alkotók célját.

A kétszemélyes 2,23 méteres tengelytávú minikocsi mindössze 3,3 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,39 méterrel magasodik az út fölé.

Méretei miatt csupán két felnőttnek kínál kényelmes utazást a főként zsúfolt városi utakra tervezett Citroën. A megszokott megoldástól eltérően, az első ülések egy darabból készültek, nincs “szünet” a két ülőhely között. De nincs is rá szükség, hiszen a SensoDrive automatikus váltó kapcsolói a kormányon kaptak helyet.

Érdekes megoldás az ajtók oldalába épített ablak is, így az elsuhanó aszfaltot egészen közelről nézhetik a kisautóban ülők, ami a gyártók szerint fokozza a sebesség érzetet. Az üveggel amúgy sem fukarkodtak a tervezők, hiszen jutott belőle bőségesen a részben nyitható panoráma tetőbe is. Ezáltal nemcsak rengeteg fény jut a vidám pirosra színezett utastérbe, hanem a kilátás is nagyszerű.

Az aránylag nagy tengelytáv és a nagyvonalúan méretezett kerekek is a kiskocsi stabilitást szolgálják. Mindennapos, rövidtávú utazásokra szánt autónak elegendő 110 lóerős benzinmotort építettek a járműbe, ami jó városlakóhoz illően piros lámpánál állva leállítja a motort, majd zöld jelzésnél újra indítja azt.

Valószínűleg számos, a C-AirPlay-en megismert formai elem fog visszaköszönni a jövő kisméretű Ciroenjëin.