8,5 milliótól indul a Lexus IS

Egy héttel a nemzetközi bemutató után Magyarországra is megérkezett a Lexus IS. Az új IS tényleg más, mint elődje, erre külön fel is hívták a figyelmünket. Nem, mintha ha én ettől egyből egy rossz autóra asszociáltam volna, de hát jobb az óvatosság.

Sok részletben hasonlít az IS az új GS-re, de kompaktabb méretei miatt mégis sokkal sportosabb nála, megjelenése jóval agresszívabb. Az IS 250 egy V6-os, 208 lóerős benzinmotort rejt, az IS 220d, pedig a Toyota 177 lóerős dízelcsodáját, hosszirányba forgatva és némileg átdolgozva.

Az IS-nél már alaphelyzetben is gazdag a felszereltség, nem kell plusz pénzt fizetni a xenon fényszóróért, vagy a fehér színű indexburáért. A légzsákokról érdemes néhány szót ejteni. 10 lufi jár szériában, köztük 2 térdlégzsák.

Az utas oldali légzsák a Toyota új fejlesztése alapján nem egy, hanem két részből áll. A hagyományos megoldásnál jóval nagyobb felület érintkezik így az utassal, mivel ütközés esetén az arc a két rész közé kerül, valamint a mellkas sem kizárólag a szegycsont mentén érintkezik a légzsákkal.

Ugyan az IS nőtt valamicskét elődjéhez képest, most sem kínál nagy helyet a hátul utazóknak. Közepes a lábhely, a fejtér 190 centiméteres magasságig elég. 378 liter jut a csomagoknak.

Meghallgattuk az extraként rendelhető Mark Lewinson prémium hifirendszert is, ami álló helyzetben 5.1-es házimoziként funkcionál. Belenéztünk a Kardhal című filmbe, szériában szerelt rendszerek között ritkán hallani ilyen hangzást. Azt halkan teszem hozzá 2,7 millióért már egy fapados kertmozit is lehet venni.

Egyelőre az IS 250 rendelhető 9 040 000 forintos alapáron, az IS 220d-re még várni kell. Utóbbiért minden valószínűség szerint 8,5 millió forintot kérnek majd. Az alap IS 250 hatfokozatú kézi váltóval érkezik, az automata váltós ára 10,2 milló, de ezért már hűthető bőrüléseket is kapunk ajándékba.