Az Altea FR (Formula Racing) 2.0 literes TDI motorjának alapja megegyezik a 140 lóerős motoréval, a 30 lóerős többletet a turbófeltöltő geometriájának optimalizálásával érték el. Módosították az üzemanyag-befecskendező rendszert is. A magasnyomású, piezo elektromos befecskendezők pontosabban végzik dolgukat, mind a befecskendezés idejét, mind az üzemanyag-mennyiség adagolását tekintve.

[bekkep]Ennek eredménye a csendesebb üzem és a kisebb károsanyag-kibocsátás, amit részecskeszűrő beépítésével még tovább csökkentettek. Hatsebességes manuális váltó gondoskodik a motor és a kerekek közötti erőátvitelről, a lassításért elöl 312, hátul pedig 286 milliméter átmérőjű féktárcsák felelnek.

Keményebbre hangolták a rugókat, és erősebbre cserélték a kanyarstabilizátorokat is. Az átalakítás eredményeképpen az Altea FR hasa hét milliméterrel került közelebb a földhöz, mint hagyományos változaté sportfelfüggesztéssel.

A SEAT-nál nem győzik hangsúlyozni az FR életérzést, az autón több helyen feltűnik ez a két betű. Találkozhatunk velük a hátsó ajtó oldalán, a háromküllős kormány közepén, a váltógombon, a fordulatszámmérő közepén, és még a sportülésekre is jutott belőlük. Kívülről az újraformált lökhárítók, a nagyméretű levegőbeömlők, a szürke fényezésű tükrök és az ajtókra festett vörös betűs TDI feliratok árulják el, milyen erőforrás is lakozik az autó orrában.