TDI túlerőben
TDI túlerőben

TDI túlerőben

TDI túlerőben

TDI túlerőben
Egyedül az Altea FR büszkélkedhet fehér színű műszerfal világítással
Még az ülésekre is jutott hímzett FR felirat
Hét milliméterrel lett alacsonyabb az autó a sportfelfüggesztéssel felszerelt Alteánál
Fotó megosztása:
Az Altea FR (Formula Racing) 2.0 literes TDI motorjának alapja megegyezik a 140 lóerős motoréval, a 30 lóerős többletet a turbófeltöltő geometriájának optimalizálásával érték el. Módosították az üzemanyag-befecskendező rendszert is. A magasnyomású, piezo elektromos befecskendezők pontosabban végzik dolgukat, mind a befecskendezés idejét, mind az üzemanyag-mennyiség adagolását tekintve.

[bekkep]Ennek eredménye a csendesebb üzem és a kisebb károsanyag-kibocsátás, amit részecskeszűrő beépítésével még tovább csökkentettek. Hatsebességes manuális váltó gondoskodik a motor és a kerekek közötti erőátvitelről, a lassításért elöl 312, hátul pedig 286 milliméter átmérőjű féktárcsák felelnek.

Keményebbre hangolták a rugókat, és erősebbre cserélték a kanyarstabilizátorokat is. Az átalakítás eredményeképpen az Altea FR hasa hét milliméterrel került közelebb a földhöz, mint hagyományos változaté sportfelfüggesztéssel.

A SEAT-nál nem győzik hangsúlyozni az FR életérzést, az autón több helyen feltűnik ez a két betű. Találkozhatunk velük a hátsó ajtó oldalán, a háromküllős kormány közepén, a váltógombon, a fordulatszámmérő közepén, és még a sportülésekre is jutott belőlük. Kívülről az újraformált lökhárítók, a nagyméretű levegőbeömlők, a szürke fényezésű tükrök és az ajtókra festett vörös betűs TDI feliratok árulják el, milyen erőforrás is lakozik az autó orrában.