Kis késéssel, de a Fiat után a Suzuki szabadidőautójáról is megjelentek az első hivatalos képek. A közösen fejlesztett és Esztergomba gyártott járművek közül a múlt héten már kipróbáltuk a Fiat új szabadidőautóját, a Sedicit.

[bekkep]Ahogy testvérekhez illik, az SX4-re keresztelt Suzuki nagyon hasonlít a Fiat modellre, csak részleteiben tér el tőle. Más a hűtőmaszk és kissé a lökhárító is. Kevesebb helyen találunk alumínium betétet, viszont az ajtókat masszív ütköző védi és a Suzuki lökhárítóját szinte teljesen a karosszéria színéhez igazították.

Alaphelyzetben az SX4 4,1 méter hosszú, 1,73 méter széles illetve 1,565 méter magas. Ám lesz egy terepjárósabb kinézetű változata, amely négy centivel hosszabb, 2,5-tel szélesebb és 5,5 centiméterrel magasabb.

Miután azonos technikára épül a Suzuki a Fiattal, ezért itt is kapcsolható négykerék-hajtást alkalmaztak. A műszerfalon lévő gombbal választhatunk az elsőkerékhajtás, az automata, és a zárt hajtás között. Az auto módban az első kerekek hajtanak és ha kipörögnének, akkor jut nyomaték a hátsó tengelyre. Lock állásban 50-50 százalékban oszlik meg a nyomaték az első-hátsó tengelyek között.

[bekkep]Két benzines és egy dízelmotorral kezdik az autók gyártását. A dízel a Fiattól származó 1,9 JTD 120 lóerővel, legnagyobb nyomatéka 280 newtonméter. A kisebb benzines a Swiftből már ismert 1,5-ös, 99 lóerős teljesítménnyel, illetve 133 Nm-rel. Újdonság a Swift Sport-ban is szereplő 1,6-os motor.

Az SX4-ben azonban nem 125, várhatóan csak 107 lóerőt tud a váltózó szelepvezérlésű, 16 szelepes erőforrás. Amíg a benzines SX4 ötsebességes, a dízel hatfokozatú kézi váltót kap. Az ABS-t és az elektronikus fékerőelosztót szériában beszerelik az autókba, de az ESP felszereltségtől függően feláras lehet. Jó hír, hogy a dízelhez alapáron adják a részecskeszűrőt.