Idén mutatkozott be a Túraautó Világbajnokságban (WTCC) a SEAT új versenyautója, amely az új Leonra épül. A Toledót váltó versenyautó már a csonka szezonban is jól szerepelt, de valószínűleg jövőre lesz az igazi.

[bekkep]A SEAT azonban nem csak azoknak kínál versenyautót, akik a WTCC szabályokkal egyező 2.0 szívómotoros versenyautót szeretnének, hanem elkészült a Leon kupás változata is. Elsősorban kupasorozatokhoz, tehát azonos autók egymás elleni küzdelmére szánják a Leon Supercupot, de hagyományos pályaversenyeken is sikeres lehet.

Kicsivel ugyan, de a kupaautó erősebb, mint WTCC-s testvére. A Leon Supercopa-ban 280 lóerős turbómotort alkalmaznak. A 2.0 TFSI erőforrást az Audi segítségével dolgozták át. Az új turbóval és az átalakított elektronikus vezérléssel majd’ 100 lóerős növekedést értek el.

Ez a SEAT első modellje, ahol benzinmotorhoz kapcsolták a duplakuplungos DSG váltót, korábban ezt csak TDI motoroknál használták. A nyomatékváltót nem csak a hagyományos helyről, hanem a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni.

[bekkep]Ellentétben a korábbi Supercopa modellel, a mostani változat nem az utcai Leonra épül, hanem a csúcstechnológiát képviselő WTCC modellre. Ennek megfelelően a karosszéria sokkal szélesebb az elődnél, így a nyomtáv is nőtt. A felfüggesztésben állítható lengéscsillapítók szerepelnek.

A karosszériaelemeket a jobb aerodinamikai tapadás érdekében módosították, elöl mélyrenyúló spoiler, hátul diffúzor és egy 16 különböző pozícióba állítható szárny dolgozik az eredményért. A kanyarok mellett elsősorban a féktávokon vitézkedik a Leon Supercup, mert elöl 360, hátul 256 milliméteres belső hűtésű féktárcsákat alkalmaznak.

Kupás jellegével ellentétben olyan különleges megoldások is helyet kaptak a Leonban, mint a padlóból felfelé álló pedálsor, amit általában a végletekig kihegyezett versenyautókban alkalmaznak a súlypont minél alacsonyabban tartására. De nem hiányoznak olyan elemek sem, mint a bukócső, a versenyülés vagy a tűzoltórendszer.