Utcai BMW versenygénekkel

Már a 2006-os WTCC versenyautó bemutatásakor tudni lehetett, hogy elkészül annak utcai változata is. A Túraautó Világbajnokságban induló autóknak ugyanis sorozatgyártású változata is kell, hogy legyen.

[bekkep]Persze a modell nem készül nagy sorozatban, mindössze 2600 darab lesz a különleges járműből. Szériában jár a 320si névre keresztelt modellhez az M optikai csomag, azaz a sportosabb lökhárító és küszöb.

8,5×18 colos felniket illetve elöl 225/40, hátul 255/35-ös gumikat kap a BMW. A tárcsákon feltűnik a BMW Motorsport logo. Az utastérben sportülés és sportkormány várja a pilótát, valamint új műszerfal is. A fordulatszámmérőn csak 7300-nál kezdődik a vörös zóna.

Ez már jelzi a hozzáértőknek, hogy nem hagyományos élményben lesz részük. A 320si motorterében várakozó 2,0 literes motort a BMW Forma-1-es fejlesztői dolgozták át a landshuti gyárban. A blokk maradt az eredeti, de az alkatrészeket kicserélték és új hengerfejet terveztek.

[bekkep]Nem meglepő, hogy sikerült 23 lóerővel megemelni a motor teljesítményét, amely most 173 lóerős 7000-es fordulat/percnél. A négyhengeres motor legnagyobb nyomatéka 200 newtonméter 4250 1/perc fordulatnál.

Ezzel az 1350 kilogrammos limuzin 8,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 225 km/óra. Ám ahogy a WTCC versenyautónál, itt sem a teljesítmény teszi igazán élményszerűvé az autót, hanem a keményebbre hangolt futómű és a nagyobb méretű féktárcsák.

Az élményért a tervezők az autó hangolásán is változtattak, a motor nem csak élénkebben reagál a gázadásra, mint egy hagyományos 320i, de hangját is ércesebbre állították be. Hivatalosan jövő tavasszal a Genfi Autószalonon lelplezik le a 320si-t.