Miután idén év végével a Peugeot és a Citroën is távozott a ralivilágbajnokságból, jövőre csak a Subaru, a Ford, a Mitsubishi és a Skoda versenyezhet majd a konstruktőri bajnoki címért. Ám úgy tűnik, tovább fogyhat a mezőny.

[bekkep]A Skodánál egyelőre még nem döntöttek a folytatásról, ám Colin McRae kétversenyes beugrása ráirányította a csapatra a figyelmet. Sőt, a pilóta bebizonyította, hogy a Fabia igenis képes kitűnő eredményt elérni, az Ausztrál Ralin a harmadik helyről kellett kiállnia műszaki hiba miatt.

A pozitív hírek megkönnyíthetik a vezetőség döntését a folytatásról. Az újabb hírek szerint elképzelhető, hogy a Skoda nem nevez a világbajnokságra, hanem privát csapatként venne részt a sorozatban.

Ezzel a csapat 200 ezer eurót spórolna azzal, hogy nem fizeti be az FIA-nak a konstruktőri világbajnokság nevezési díját. Ezzel a skodások nem veszítenének sokat, hiszen jelenleg minimális az esélyük, hogy vébé címet szerezzenek.

[bekkep]más előnyöket is élveznének, például nem kellene betartaniuk a VB résztvevőkre vonatkozó, két versenyre egy motort engedélyező szabályt, illetve a karosszériákból is többet használhatnának. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy míg a gyári csapatok autóiban csak a középső differenciálmű lehet aktív, a Skodánál akár mind a három az maradhat.

Állítólag a csapat új főszponzora a Red Bull lesz és a pályafutását idén befejező Armin Schwarz lesz a csapatvezető. Ám elképzelhető, hogy a Subarut, a Forma-1-es BAR istállót és a Bentley túraautó csapatát is felvirágoztató David Richards lesz a Skoda megmentője. A szakember a Volkswagennel kezdett tárgyalásokat a leányvállalat csapatának felvirágoztatásáról.

Az igazi érdekesség azonban a Citroën részvétele lesz. Azt már most tudni, hogy Sébatien Loeb jövőre a Kronos csapat színeiben versenyez majd, továbbra is Xsara WRC-vel, míg 2007-ben visszatér a Citroën. Mellette a csapatban versenyez majd Xavier Pons, aki 10-13 versenyre bérli a belga csapattól a Citroën versenyautót.

[bekkep]Ám Guy Frequelin, a Citroën Sport vezetője elérte, hogy három autót kapjanak jövőre. A harmadik autót Francois Duval vezetheti majd, aki hozzásegítette a Citroënt egy újabb rekordhoz. Ez azt jelenti, hogy az idei citroënes páros tovább harcolhat a sikerekért. Marc Van Dalen, a Kronos vezetője elmondta, hogy Manfred Stohllal is tárgyalnak a folytatásról.

Nem véletlen a Kronos kiválasztása, hiszen ők versenyeztették idén a Citroën Super 1600-as versenyautóit, és náluk lett világbajnok Dani Sordo. A csapat ebben az évben már tapasztalatot szerzett a Xsara WRC-kkel is. Az sem elképzelhetetlen, hogy a konstruktőr bajnoki címért is harcoljanak, hiszen Loeb és Duval az összes versenyen rajthoz áll majd.