[bekkep]Mióta 1997-ben a világ első benzin-elektromos üzemű szériajárműve legördült a gyártósorról, a Toyota már a második generációs THS (Toyota Hybrid Synergy Drive) II hajtásláncot alkalmazza a megújult Prius és Lexus RX 400h mellett több járművében is. Egyelőre azonban a kisebb fogyasztást ígérő benzin-elektromos megoldás komoly többletköltségeket jelent a hagyományos autókhoz képest az autógyáraknak és a vevőknek egyaránt.

Az egy autóra jutó, ma még magas tervezési és előállítási költségekre jótékony hatással lehet a hibridhajtás továbbfejlesztése, illetve az előállított hibrid autók számának növekedése, amely további árcsökkenést vonhat maga után.

[bekkep]2008-ra várható az új, harmadik generációs hajtáslánc megjelenése, ami valószínűleg a legújabb Toyota miniautóban fog debütálni. Az új hibridhajtást később a gyár közepes és nagyobb méretű autóiba is beépíthetik, így a Toyota teljes modellpalettáját kiszolgálhatja az új fejlesztésű rendszer.

Idén negyedmillió darabos forgalomra számítanak a Toyotánál, jövőre pedig a Camry, Kentucky-ban gyártott hibridhajtású változatával kiegészítve 350-400 ezer darabos forgalmat várnak. A Toyota reméli, hogy a 2010-től kezdődő évtizedben már évi egymillió darab hibrid autó is gazdára találhat.