Fontos a Volkswagen számára a német piac, minthogy az Esseni Autoshow-ra is tartogatott világpremiert. A tuningkiállításból lett mega rendezvényen mutatták be a megújult Polo “terepjárósított” változatát.

[bekkep]A korábbi Polo Fun után ezúttal CrossPolo néven kerül forgalomba az autó, amely továbbra is a terepjárós lelkületű városi felhasználóknak szól. Az autót fekete színű masszív lökhárítókkal, küszöbökkel és sárvédő-szélesítésekkel dobták fel, amik jól jönnek, ha mégis földútra merészkedünk.

Matt króm bevonatot kapnak a CrossPolón a tükörházak, míg a lökhárítók középső részeit alumínium díszíti. Jellegének megfelelően az autó szériában kapja az első ködlámpákat és a tetősínt is.

Átalakították a CrossPolo futóművét, hogy könnyebben boldoguljon rossz utakon. A felfüggesztés 15 milliméterrel emeli meg az autót, de a 17 colos felnik alkalmazásával már 3,2 centivel került magasabbra a kocsi hasa. A felnikre 215/45 R17-es abroncsokat szerelnek.

[bekkep]Összességében 70 milliméterrel magasabb hagyományos társainál a “terep” Polo, de ennek legnagyobb részét az alumínium tetősín teszi ki. Belül is kitűnik a tömegből a Cross, erről a karosszéria színéhez passzoló ülés- és ajtókárpitok gondoskodnak.

A kormány, a váltó- és a kézifékkar bőrborítást kap, itt a cérna színe szintén harmonizál a karosszériával. A műszerfal óráit króm kerettel díszítették, a pedálok alumíniumból készültek, a váltókaron pedig feltűnik a CrossPolo felirat is.

2006 februárjában kezdik árusítani Németországban az autót, hozzánk valamikor az év második felében érkezhet. Három benzines és két dízelmotorral gyártják majd a kocsit. A kínálat az 1,2 literes 64 lóerős motorral indul, amit az 1.4-es nyolc- és tizenhatszelepes változatai követnek 75 illetve 100 lóerővel.

A dízelpalettán a két PD TDI motor, 1,4 és 1,9 literes lökettérfogattal szerepel. A kisebb 70, a nagyobb 100 lóerős teljesítménnyel bír. Érdekesség, hogy a belépőmodell több mint 1000 euróval (250 ezer forinttal) olcsóbban kerül forgalomba mint a hasonló motorizáltságú Polo Fun.