Megvalósul az év koncepcióautója

Az Opel Antara GTC (Gran Turismo Crossover) koncepcióautó nyerte az Autocar “Év koncepcióautója” címét. A legrégebbi brit autós lap szerkesztője, Rob Aherne a következő szavakkal értékelte az autót:

[bekkep]”Formatervezési irányzatával visszatért a sikerpályára az Opel. Nála nincs New Edge design vagy Flame Surfacing, csak egy csapatnyi profi, akiknek több is köszönhető a jelenleg legvonzóbb családi kocsik közül.”

Az Opel Antara GTC-ben a tervezők a sportkupé és a szabadidő-terepjáró látszólag ellentétes formai elemeit vegyítették, de a jellegzetes elemek egyértelműen Opellé teszik a kocsit.

A látvány mellett a gyakorlatias szempontokat is figyelembe vették a tervezéskor. Ezért a csomagtér ajtaját például pantográf-csuklóra függesztették, így nyitáskor nemcsak felfelé mozog, hanem előre is.

[bekkep]Az embernek ennél a megoldásnál nem kell hátralépnie, kényelmesebb a hozzáférés a poggyászhoz. A két hátsó ülés teljesen összehajtható, ezzel sík padlójú, 2400 literes raktér alakul ki. Az EasyEntry rendszer gombjának megnyomására az ülések egészen a műszerfalig előresiklanak, hogy könnyű legyen a beszállás a hátsó ülésre.

Az összkerékhajtású Antara GTC koncepcióautó motorházában a négyhengeres 1.9 CDTI motor 212 lóerős biturbó változata dolgozik. A soros duplaturbós technológia azonban nem csak a koncepcióautóé, hanem a jövőben más sorozatgyártású Opel modellekben is megjelenik majd.

Sőt, a sikerre való tekintettel az Opel következő szabadidőautóját Antara néven gyártják majd. A kocsi 2006 vége előtt mutatkozik be, persze hagyományosabb formában.