A gumifüst fehér, vagy mégsem?

Különleges gumit fejlesztett ki a Kumho. Az abroncs nem tapad jobban, nem lassul vele jobban az autó, nem csendesebb, hanem piros a füstje. Igen! Piros a füstje. Japánból indult eredetileg a drift őrület, amely mostanra az USA-ban, de Európában is sok rajongót szerzett.

[bekkep]A verseny lényege egyszerűen, hogy a versenyzők, minél kevesebbet autózzanak orral előre, inkább keresztben mennek. A Drift versenyeknek is több válfaja létezik, az autókat kategóriánkként is értékelik. Az amúgy is látványos versenyek hangulatát tovább fokozhatja a Kumho új gumija, amely nem fehér füsttel ég el, illetve nem fekete nyomot hagy.

Májusban mutatkozott be a ECSTA MX-C típusjelzésű gumi az USA-ban, az atlantai Formula Drift versenyen. Elsőként az Enjuku Racing pilótája használhatta, a Kumho amerikai részlege által fejlesztett abroncsot. Eredetileg csak egy kisebb mennyiséget akartak gyártani, bemutató célokra.

Ám akkora érdeklődés volt az új gumi iránt, hogy a Kumho kérvényezte a versenyek szabályainak módosítását. A SCCA szövetség pedig a Formula D szabályt átírta, így már elég 2500-at gyártani a gumiból, hogy használni lehessen a versenyen.

Őszre sikerült kifejleszteni a kék füstöt produkáló keveréket is, így már két színben és négyféle, 225/50R16, 255/40R17, 275/40R17 és 275/40R18 méretben kaphatók a gumik.