Woolf Barnato 1928 és 1930 között sorozatban háromszor nyerte meg Bentley-vel a Le Mans-i 24 órás versenyt, ám ennél egy sokkal izgalmasabb győzelem is fűződik a nevéhez.

[bekkep]1930-ban éppen egy estélyen volt Cannes kikötőjében (Francia Riviéra), amikor megérkezett a legendás Blue Train (Kék vonat). Az egyik vendég megkérdezte tőle, lehetséges-e a vonatnál előbb Calais-ba (a La Mans csatorna francia oldala) érni.

Barnato fogadott vele 200 fontba, hogy Bentley Speed Six-ével legyőzi a vonatot, sőt nem Calais-ba, hanem kedvenc Londoni Klubjába is odaér az adott idő alatt. Másnap 5:45-kor mind a vonat mind Barnato és segítője az amatőr golfos Dale Bourne útra kelt.

A Cannes és Lyon közötti 299 kilométert szakadó esőben teljesítette a páros, majd délután négy körül Auxerre közelében azzal veszítettek időt, hogy nem találták az előre megbeszélt helyszínt ahol üzemanyagot kaphattak.

[bekkep]Később Párizs környékén a köd és egy defekt lassította a duót, amikor elhasználták egyetlen pótkereküket. Másnap reggel 10:30-kor érkeztek Calaisba, megtéve 917 kilométert, mintegy 69,2 mérföld/órás átlagsebességet elérve.

Miután átkeltek a csatornán, 1126 kilométer után, hajnali 3:20-kor Barnato leparkolta a Speed Sixet a St. James Street-i Conservative Club előtt Londonban, mindössze négy perccel azelőtt, hogy a Blue Train befutott a Calais-i állomásra. A 75 éve történt bravúrra emlékezik a Bentley és karosszériaépítője a Mulliner új modelljével az Arnage Blue Series-el.

A mindössze 30 darabos széria modelljeiben a már ismert 6,75 literes duplaturbós V8-as motort alkalmazzák. A 450 lóerős illetve 875 newtonméter maximális nyomatékkal felvértezett erőforrás 5,8 másodperc alatt gyorsítja a kocsit 100-ra. Az Arnage végsebessége 270 km/óra.

[bekkep]Azonnal felismerhetők a különleges modellek egyedi, hétküllős 19 colos felnijeikről, krómozott tükörházaikról és hűtőmaszkjukról. Az első és hátsó lökhárítókat speciálisan erre a limitált szériára tervezték.

Ami pedig igazán összeköti a 75 évvel ezelőtti Speed Sixet, a 2005-ös Arnage-dzsal, az első kerékjáratok mögötti nyílások, amik az előd teljes motorháztetejét és küszöbét borították.

Az utastérben az összes műszer és számlap fekete színben pompázik, az ajtópanel felső részét fából, a rajta díszelgő szárnyas “B” krómból készül. A középkonzolon megtaláljuk az egyediséget bizonyító táblát is, ebbe gravírozzák a jármű sorszámát.

A különlegességet hirdeti a fejtámlák Blue Train hímzése is, de a karosszérián is találunk hasonló feliratokat. A jármű különlegessége a fa-bőr kombinációjú kormány is.