Az Ausztrál rali különleges, kavicsos murvája nagyon megnehezítette a világbajnoki ralimezőny sorsát, így sok tapasztalt pilóta is áldozatul esett az idén még vastagabb murvának, ami lehetőséget adott arra, hogy újabb győztessel gazdagodjon a statisztika.

[bekkep]Amíg a világbajnok Sebastien Loeb és a Peugeothoz beugró Daniel Carlsson csúnyán összetörte autóját, addig Marcus Grönholm búcsújáról az ausztrál rendőrök tehettek. A finn Peugeot-ján egy szikla miatt kitört a jobb első futómű, a helyi hatóság viszont nem engedte, hogy “ilyen” autóval közúton a szervizig elmenjen.

Grönholm kiesésével Petter Solberg ölébe hullott a világbajnokság ezüstérme, hiszen bár azonos pontszámuk volt, a norvég eggyel több győzelmet szerzett idén.

A többiek távozásával Solberg simán autózhatott az élen, úgy tűnt a győzelem is könnyen meglehet. Ám szombaton 190 km/órás tempónál elütött egy kengurut, az autó nem sérült meg túlságosan, de kilyukadt a hűtője, így a subarus is kiesett.

[bekkep]Ekkor Francois Duval állt az élre, akit Harri Rovanperä, illetve az idén második versenyét teljesítő Colin McRae üldözött. A Fabia WRC azonban nem bírta a skót tempóját, 1995 világbajnoka kuplunghiba miatt három szakasszal a vége előtt kiesett. A Citroën pilótája pedig megszerezte élete első rali világbajnoki győzelmét.

Minden valószínűséggel az év eleji hibáit is megbocsátja neki a francia csapat, hiszen a belga hozzásegítette őket egy újabb rekordhoz. Korábban ugyanis egy csapat sem szerzett 11 győzelmet egy évben, a csúcsot a Lancia tartotta 1988-ban elért 10 elsőségével.

Az Ausztrál Rali második helyét a mitsubishis Rovanperä, harmadikat pedig a privát Citroënt irányító Manfred Stohl szerezte meg. Elégedetten távozott a Ford is az ausztrál versenyről, hiszen az új autók remekül teljesítettek. A futam elején úgy tűnt a több tapasztalatért feláldozták a tempót és kissé visszafogottan mentek a pilóták, de a végén belehúztak.

[bekkep]Toni Gardemeister Focusában viszont meghibásodott a vízpumpa, a finn az ötödik helyről búcsúzott. Roman Kresta viszont begyűjtötte a hatodik helyet. Ponttal búcsúzott a rali Vb-től Armin Schwarz, a Skoda versenyzője is.

A Rali Világbajnokság mezőnye viszonylag rövid pihenőt tart, hiszen a 2006-os szezon hagyományosan a Monte-Carlo ralival veszi kezdetét 2006. január 20.-án, ám ezúttal a Peugeot és a Citroën nélkül.

 

Rali Világbajnokság – Ausztrál Rali

A verseny végeredménye:

1. F. DuvalCitroën Xsara3:19:55,0
2. H. RovanperäMitsubishi Lancer+ 00:52,9
3. M. StohlCitroën Xsara+ 01:33,0
4. C. AtkinsonSubaru Impreza+ 01:39,0
5. G. GalliMitsubishi Lancer+ 03:04,4
6. R. KrestaFord Focus+ 03:09,0
7. D. SolaFord Focus+ 06:17,4
8. A. SchwarzSkoda Fabia+ 08:04,3
9. T. AraiSubaru Imperaz+ 15:43,2
10. M. HigginsFord Focus+ 17:29,8

A világbajnokság végeredménye:

Pilóták:

1. S. Loeb127 pont
2. P. Solberg71 pont
3. M. Grönholm71 pont
4. T. Gardemeister58 pont
5. M. Märtin53 pont
6. F. Duval47 pont
7. H. Rovanperä39 pont
8. R. Kresta29 pont
9. M. Stohl22 pont
10. M. Hirvonen14 pont

Konstruktőrök:

1. Citroën188 pont
2. Peugeot135 pont
3. Ford104 pont
4. Subaru97 pont
5. Mitsubishi76 pont
6. Skoda21 pont

(Forrás: Amber PR)