Az új S-osztály Guard változatával a gyár folytatja a különleges védelmet kínáló járművek gyártását, ami 80 éves múltra tekint vissza. Bár számos kisebb-nagyobb cég foglalkozik autók utólagos páncélozásával, a gyári változat mégis jobb választásnak tűnhet, mivel a védelemért felelős elemek beépítése már a gyárban, az alapok összeszerelésénél megkezdődhet.

Természetesen a jármű tömegét jócskán megnövelik az extrafelszerelések, ezért a gépháztető alatt a gyár tizenkét hengeres, 517 lóerős biturbós motorja kapott helyet. Ennek segítségével a lehető leggyorsabban el lehet hagyni a terepet, ha a talaj kezd forróvá válni az utasok talpa alatt.

A kézifegyverek, gránátok, kisebb katonai lőfegyverek támadásának is ellenálló, B6/B7 specifikációnak megfelelő páncélozáson kívül ellátták a járművet kilőtt abroncsokkal is használható kerekekkel, és önzáró, erősített üzemanyagtartállyal is.

A diszkréció jegyében az extra védelemből semmi nem látszik az autó külsején, de az utastérben sem érezhető, hogy kisebb lenne a bent ülők rendelkezésére álló tér. Ugyanolyan fényűzés és kényelem szolgálja az utasok kényelmét, mint a többi S-osztályú Mercedesben.