Már többször sikerült lencsevégre kapniuk a fotósoknak, amint havas körülmények között, illetve közúton is tesztelik az új Volvo S80-ast. Eddig azonban csak teljesen álcázott formában láttuk az autót, most azonban itt vannak az első leleplező képek.

[bekkep]A karosszéria kupésabb, Peugeot 607, Mercedes CLS modellekre emlékeztet, amellett, hogy megőrizték a hagyományos Volvo vállat az övvonalnál. Az utastérbe megjelenik az S40/V50 modellekből ismert lebegő középkonzol. A tengelytáv kismértékben nő, várhatóan 2750 milliméterre, míg az autó hosszúsága eléri az öt métert.

A motorpalettán a korábbi öthengeresek helyett a hathengeres erőforrások lesznek többségben, de megjelenik a V8 -as (315 Le) változat is. Lesz hagyományos, azaz feltöltő nélküli motor is, a hírek szerint a 3,2 literes blokk változó szelepvezérlést kap, teljesítménye 235 lóerő, maximális nyomatéka 340 newtonméter.

Ennél erősebbek lesznek az új soros 3000-es turbómotorok, aminek egyik változata 285 lóerőt illetve 420 newtonmétert teljesít, míg a T6-os csúcsváltozatban állítólag 350 lóerőt illetve 450 newtonmétert értek el két Garett turbó alkalmazásával.

[bekkep]Ezt a motort kapná meg később a Focus RS is. Ahogy a Fordnál itt is négykerék-hajtáson át jutna az erő a kerekekhez. A gyengébb változatok elsőkerék-hajtással is elérhetők lesznek. Hatfokozatú kézi illetve hatfokozatú automataváltóval állnak majd forgalomba a járművek.

A dízelpalettán az új fejlesztésű D5-tel indítanak 185 lóerővel, illetve 400 newtonméteres nyomatékkal. 2006 év végén, azaz a 2007-es modellkehez már lesz egy öthengeres, kétturbós dízel 225 lóerővel, amit egy évvel később követ majd a még erősebb hathengeres változat.