A Bolognai Autókiállításon mutatja be év végén az Opel a Mervia 2006-os, kissé átrajzolt változatát. A kocsi tavasszal kerül a kereskedőkhöz. Az autó formailag természetesen nem változik, de némi külső átalakítást azért végeztek a 2002 őszén bemutatott “kisbuszon”.

[bekkep]Elöl a jelenlegi Opel arculathoz igazították a kocsit, azaz a hűtőmaszk felső részén fut keresztül a krómdíszítés. A lökhárítók sportosabb képet mutatnak, egy nagyobb és két kisebb légbeömlővel készülnek, akár az eredeti Concept M tanulmányautón.

A korábbitól eltérően hangsúlyosabb ködlámpákat kap a Meriva. Hátul kevésbé látványos újítással találkozunk, egyes modelleknél krómdíszítés lesz a csomagtérajtón illetve sötétített hátsó lámpák jelennek meg.

Felárért kanyarfényszóró is rendelhető lesz az Opel kis egyterűjéhez. A csomagtérajtó elektronikus zárat kap, ezután elég lesz egy mikrokapcsolót megnyomni a zár oldásához. Hangvezérlésű illetve bluetooth kapcsolattal működő telefonkihangosító is kapható lesz a kocsihoz.

[bekkep]A Meriva motorpalettája is változik, erősebb lesz az 1,3-as dízel és az 1,6-os benzines. A Fiattól származó kis dízel 70 helyett 75 lőerős lett, és ugyanígy erősödött 105 lóerősre az 1,6-os Twinport motor is. Az 1,4, 1,8 és 1,2 literes motorok változatlanul kerülnek az autóba.

Akik durvulásra vágynak, azoknak készítik a Meriva OPC-t, ami teljesen új a kínálatban. A motortérben itt is egy 1600-as blokkot találunk, ám ezt turbóval lélegeztetik. A motor teljesítménye ezzel 180 lóerőre emelkedett. A maximális nyomaték 230 Nm.

Az egyedi felnikkel és spoilerekkel felspécizett Meriva 8,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát a végsebessége pedig 222 km/óra.