Visszatér a Citroën

Bár a Citroën számára marketingszempontból tökéletes volt a rali világbajnokság, hiszen az utóbbi három évben mindannyiszor megszerezték a konstruktőri trófeát, Sébastien Loeb pedig idén megvédte tavalyi elsőségét a pilóták között, ám anyagilag már nem engedhették meg maguknak a sorozatot.

[bekkep]Jean Martin Folz, a PSA Peugeot Citroën elnöke 2004 novemberében jelentette be, hogy a WRC magas költségei miatt a PSA csoport két márkája nem folytatja 2005 után a versenyzést.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) világtanácsa idén októberben körvonalazta a rali világbajnokság jövőbeni technikai és sportszabályait, és olyan lépésekről döntött, amelyek komoly költségcsökkentést tesznek lehetővé. A Citroën számára a most bejelentett új szabályozásnak köszönhetően az anyagi feltételek újra adottak a visszatéréshez.

“Éppen ezért a döntést, hogy 2007-től visszatérünk a rali világbajnokságba, igen gyorsan meghoztuk.” – nyilatkozta Guy Fréquelin, a Citroën Sport igazgatója.

[bekkep]”Mivel az új szabályozásnak köszönhetően meg tudunk felelni a költségvetési követelményeknek, nincs, ami gátat szabjon visszatérésünknek. Úgy a csapatnak, mint a rajongóknak és mindazoknak, akik a WRC három teljes szezonján át támogattak bennünket ebben a nagy sportkalandban, nagyon jól jött ez a döntés, én is hihetetlenül boldog vagyok.” – tette hozzá a francia szakember.

2006 az átmenet éve lesz, Sébastien Loeb és Daniel Elena egy privát csapatban folytatja a versenyzést a Xsara WRC-vel, amely azért biztos kap majd egy-két gyári fejlesztést. Emellett azonban újraindul az új Citroën C4 WRC fejlesztése és kivitelezése is, amellyel a Citroën Sport csapata 2007-ben tér vissza a rali világbajnokságra.