Az Almerát Európában helyettesítő autó az elsőként a 2004-es Genfi Autószalonon bemutatott Quashqai koncepcióautó alapjaira épül. 2600 milliméteres tengelytávjával a Tiida az alsó középkategóriás autók közé tartozik, tengelytávja 65 mm-rel hosszabb az Almeráénál.

[bekkep]A Tiidával a Nissan a kompakt autót kereső vásárlók azon rétegének igényeit próbálják kielégíteni, akik az új Micránál konzervatívabb formájú autót keresnek. Alapként a Renault-Nissan kisautóinak padlólemeze szolgál, amely az új Clióban, a Modus-ban, a Nissan Micrában és a Dacia Loganban is megtalálható.

Japánban már ősztől kapható az autó, míg az USA-ban csak a jövő januári Detroiti Autókiállításon fog bemutatkozni. Ha leáll az Almera értékesítése, akkor elképzelhető a Tiida szedán változatának, a Latio-nak is a forgalmazása Európában.

A Nissan szerint Oroszországnak fontos szerepe lesz abban, miként döntenek a Tiida európai bevezetéséről. Az elmúlt évben 27 000 autó talált gazdára az orosz piacon, szemben a 2003-as kilencezer darabbal. Oroszországban az Almera igen népszerű, az idei 50 000 darabosra tervezett eladás nagyjából felét ez a modell teszi ki.

A tervek szerint Angliában Sunderlandban fogják gyártani a Nissan új kompakt autóját. Amennyiben a gyár az európai forgalmazás mellett dönt, úgy a Tiida 2007-től Magyarországon is megvásárolható lesz.