Volvo, kézi munkával
Volvo, kézi munkával

Volvo, kézi munkával

Volvo, kézi munkával

Volvo, kézi munkával
Volvo, kézi munkával 11
Más Volvókból is ismerősek lehetnek az utastér elemei
Volvo, kézi munkával 13
Volvo, kézi munkával 14
Volvo, kézi munkával 15
Volvo, kézi munkával 16
Fotó megosztása:
[bekkep]Közel hét éve kezdődött a furcsa formájú sportautó tervezése. Elsőként a hathengeres, ikerturbóval felszerelt, 2,9 literes 300 lóerős benzinmotor és az ötfokozatú Geartronic sebességváltó került a vázra, ami a hátsó kerekekhez továbbítja a nyomatékot, majd a karosszéria elkészítése következett. Főként 1,5 milliméteres alumíniumlemezből, kézi munkával alakították ki a T6-os gép testét, amely csupán 1088 kilogrammot nyom.

Elölre 20, míg hátra 22 colos keréktárcsák kerültek. Megfelelő lassításról az első kerekeken a 330 mm-es féktárcsa és a hatdugattyús féknyereg duója gondoskodik, míg a hátsó fék az S80-ból származik. Nem hiányzik az ABS sem az autóból és az utasok szórakoztatásáról csúcsminőségű audiorendszer gondoskodik.

Belülről a roadster teljesen úgy fest, mintha a svéd Volvo gyárból gördült volna ki. Az ülések, a középre épített műszerek, a váltókar, a pedálok mind-mind a donor S80-as Volvo-ból lehetnek ismerősek, míg a sportos kormánykerék eredetije az S60-ban is megtalálható.

[bekkep]Független kerékfelfüggesztés és az S80 rövidített kormányszerkezete került a T-6-ba. Hátul tekercsrugók közé épített lengéscsillapítók találhatók a középmotoros roadsterben.

Az alapkoncepció része volt, hogy olyan autó készüljön, amiben különféle Volvók formai elemei is megtalálhatók. Hátul felismerhetők rajta a Volvo P 1800, a hátsó lámpákon a PV 444 formái, míg az autó elején lévő hangsúlyos rács az új XC70-est idézi. Figyelmesebb szemlélők még a Volvo Amazon, a C70, S60, S80 vonalait is felfedezhetik a karosszéria íveit nézegetve.