Szinte minden autókiállításra készítenek a Ford tervezői valamilyen különleges kivitelt a Ford GT-ből. Így született meg tavasszal az első Le Mans-i győzelemre utaló jármű, vagy a hatvanas évek sikereire emlékező kék-sárga változat.

[bekkep]A most zajló Las Vegas-i tuningkiállításra, a SEMA-ra sem érkeztek üres kézzel a fordosok. Az 1966-ban a sebringi pályán győzelmet szerző GTX1 Roadster emlékére elkészítették az autó 21. századi utánérzetét.

Alapjaiban nem változtattak az autón, a GT-t továbbra is az 5,4 literes kompresszoros motor hajtja, amelyet átdolgoztak. Már nem 550, hanem 618 lóerő gyorsítja a sportkocsit. Az autót azonban az új tetőszerkezetet teszi igazán izgalmassá, amivel akár kabrióvá alakítható.

Alapállapotban teljesen zárt a tető, de egy-egy része két oldalt kibuktatható, akár egy tetőablak. Ha többet szeretnénk, akkor ki is vehetők a kis tetőrészek, sőt, akár a teljes tető is eltávolítható, teljesen szabaddá téve az utasok feje feletti részt. Nem kell az esőtől sem tartani, mivel az összes leszerelt tetőelem elhelyezhető az autóban.

[bekkep]Az átalakított karosszériát a Genaddi Design segítségével készítették el, akik nem holmi hóbortból segítettek, hanem pénzt remélnek az ügyből. Ebből az autóból ugyanis nem csak ez az egy lesz, hanem akinek van rá elég pénze, az rendelheti ilyen kivitelben is a GT-t.

Elöl 19, hátul 20 colos felniket kapott a GTX1 néven futó jármű, melyeket a versenyfelszereléseket is gyártó Sparco szállított. Új a Ford Racing gyártású kipufogó is. A Sony építette az autó hifirendszerét, ebben az X-Plod sorozat legújabb darabja kapott helyet, aminek 1 Gbyte-os memóriájára USB-porton keresztül könnyedén fel lehet tölteni a használó kedvenc WMA és MP3 formátumú zenéit.