Szinte semmi nem változott az új Puntón a tavaly januárban általunk is bemutatott első grafikák , illetve az az idén télen megjelent kémfotókhoz képest, a valódi autó szinte tökéletesen ugyan olyan. A következő Opel Corsával közös padlólemezre épülő új Fiat Punto, szakít az elődök éles formavilágával, és a gömbölyűségre szavaz.

[bekkep]A formai jegyeket tekintve az autó orra erőteljesen hasonlít a Maseratikéra, hátul -ahogyan az elődnél- itt is a C oszlop rejti a hátsó lámpát. Az olasz autók szerelmeseinek jó hír, hogy a Punto továbbra is lendületes formatervvel készül, ezt erősíti az erőteljesen emelkedő övvonal.

Feladták a leckét a tuningőrülteknek is a Fiatnál, mert az autó karosszériáját szinte teljesen simára tervezték, a csomagtérajtón például nyoma sincs zárnak, vagy kilincsnek. Az autó minden irányban nagyobb lesz a jelenleg futó modellnél, és a hossza most először eléri a négy métert is. Természetesen továbbra is gyártják három és ötajtós karosszériával is a Puntot.

A hírek szerint négy benzines és négy dízelmotorral gyártják majd az autót. Az 1,2-es 65 lóerős benzines lesz alapmotor, amit az 1,4 literes követ 80 és 100 lóerővel. A benzineseknél az 1,8-as 130 lóerős lesz a csúcs.

[bekkep]70 és 90 lóerős teljesítménnyel is beszerelik a Puntóba az 1,3-as multijet kisdízelt. Ezek mellett az 1,9-es JTD szerepel még a kínálatban 120 és 150 lóerővel.

Ez azonban csak a kezdet, a következő években érkezik az 1,6-os motor szívó (115 LE) és turbós (180 LE) változata. Ez utóbbi adja majd a sportos, Abarth változatot. Lesz majd egy újfejlesztésű 1600 köbcentis dízelmotor is az autóban, ami 105 és 120 lóerős teljesítménnyel készül.

A Punto egyedi márkajelzést is kap, amiben a P betű, egy vezetőt ábrázol, ezzel is hangsúlyozva, hogy az autó vezetési élményt kedvelőknek készül.