A csődgondnok, a PriceWaterhouseCoopers pénteki bejelentése több havi találgatásnak vet véget az utolsó független brit autógyártó jövőjéről, de elemzők szerint azt a kérdést is felveti, hogy a kínaiak mennyiben tartják a Rover termelését Nagy-Britanniában.

A csődgondnok közlése szerint a kínai autógyártó felvásárolja mind az MG Rover, mind a motorgyártó leánycége, a PowerTrain Ltd. vagyonát. Bár vételi árat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, egy az ügylethez közelálló forrás szerint a Nanjing 50 millió font (73 millió euró) felett fizet.

A legutóbbi hírek szerint két kínai kérő mellett egy brit csoport is jelentkezett az MG Rover megszerzésére. A korábban egyszer már erősen érdeklődő, de utána visszavonuló kínai SAIC kínai járműipari csoport ajánlatát a szakszervezetek jobban támogatták, mert annál a cégnél valószínűbb lett volna, hogy a termelés nagy részét a közép-angliai Longbridge üzemben kezdte volna újra.

A Rover tavaly több mint megduplázta veszteségét. 2004-et 250 millió font hiánnyal zárta a társaság. 2003-ban 92,6 millió font volt a veszteség. A Rover, amely az idén áprilisban jelentett csődöt, 1994-től hat évig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég – miután a Rover még 1999-ben is 780 millió font adó előtti veszteséget termelt – 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta az autógyárat a Phoenix brit pénzügyi befektetőcsoportnak.
(forrás:FigyelőNet)