Kész a G-osztály

Egyetlen dolog lesz közös a 26 éve bemutatott eredeti G-osztály és az új között, mégpedig a név. Míg a korábbi autót egy katonai célokra tervezett terepjáróból tették alkalmassá hétköznapi használatra, addig az új modell egyértelműen aszfaltra készül.

Az újkori G ugyanarra a padlólemezre épül, mint az R-osztály vagy a kistestvére, az ML. Azaz immár önhordó karosszériával és nem alvázas felépítménnyel gyártják a terepjárót. Eltűnik az autóból a merev tengelyes felfüggesztés, helyét teljesen független légrugós futómű veszi át.

Emiatt a közúti közlekedésben jelentősen javul az autó vezethetősége, de a terepezési képességei várhatóan rosszabbak lesznek elődjénél. Azoknak, akik mindenképpen egy terepjárót szeretnének kapni a G-vel, lesz külön off-road csomag. Ebben felező és kapcsolható differenciálművek segítik a továbbjutást.

A motorpalettán a Mercedes-nél szereplő V6-os és V8-as motorok szerepelnek majd. 280, 320, 420 CDI turbódízelek valamint 280-as 350-es, újfejlesztésű 500-as benzinesek kerülnek a G-osztályba. Természetesen lesz G55 AMG modell is, 476 lóerővel. Az erőátvitelben hatsebességes kézi, valamint öt és hétsebességes automataváltók lesznek.

Hasonlóan a felépítményhez, komoly változás lesz az utastérben is. Személyautós ergonómiával készül az autó, az üléshelyzet sokkal kényelmesebb lesz, mint korábban. Az utasok három sorban kapnak helyet, összesen heten utazhatnak az autóval. Az új G-ben a Mercedestől megszokott luxus a lényeg, bőrborítás és fabetét alapozza a hangulatot.

Várhatóan a Frankfurti Autószalonon leplezik le az autót, melyet a modell legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban, Tuscaloosa-ban gyártanak majd. Az értékesítés jövő tavasszal indul.