Civic Type-R 250 lóerővel

Februárban Chicagóban leplezte le a Honda az Si Conceptet, ami várhatóan az Integrát váltja. Idén márciusban a következő, azaz nyolcadik generációs Civic-ként a ferdehátú változat koncepcióját mutatták be Genfben. A hírek szerint a szériaautók szinte alig térnek majd el a tanulmányoktól.

[bekkep]Az ötajtós Civic megőrzi a tanulmányautón megismert formát, csak a lámpák extravagáns megoldásait szelídítik meg. Megmarad a hátsó ajtók alfás kilincse is, azaz a C-oszlopnál elrejtve találjuk meg őket.

Viszonylag kicsi hátsó ajtó kerül az autóra, ami tovább erősíti azt a látszatot, mintha az ötajtós változat is csak háromajtós lenne.

Az már most biztos, hogy a következő Civic is megkapja a Honda saját fejlesztésű, 2,2 literes 140 lóerős dízelmotorját. A gyár azt is elárulta, hogy az autóban lesz egy 115 lóerős hibrid erőforrás is, ami egy 1,4 literes benzines és egy 15 kW-os elektromos motorból épül majd fel.

[bekkep]A motorpaletta harmadik biztos eleme az 1,8-as i-VTEC benzines 140 lóerővel és 179 newtonméter nyomatékkal.

Ezek mellett várhatóan marad az 1,4-es 90 lóerős, az 1,6-os 110 lóerős és 2,0 literes 160 lóerős benzinmotor is. A hírek szerint tovább erősödik a Civic csúcsváltozata, a Type-R. Az Accord Type-S-ből ismert 2,4 literes négyhengeres kerül majd a sportmodellbe, de jelentősen átalakítva.

A jelenleg 190 lóerővel ismert erőforrás a Civicben már 250-et tud majd, azaz meghaladja az S2000-es teljesítményét is. Ezzel motorral és várhatóan kitűnő futóművel a Type-R továbbra is hozza azt az élményt, amit elődei.