[bekkep]Idén év elején Detroitban leplezte le a Jaguar az Advanced Lightweight Coupé nevű tanulmányt, amit mi is megcsodálhattunk a Genfi Autószalonon. Már akkor sejteni lehetett, hogy abból a modellből születik majd meg a Jaguar XK utódja.

Ahogy a képek is bizonyítják, a tervezők alig módosítottak az autón a kiállított modellhez képest. Maradt ugyanaz a forma, a hosszú orr mögé ültetett utascella, a fényszórók és a hűtőmaszk is változatlan.

Eltűntek persze a tanulmányra jellemző extrém részletek, mint a lökhárító oldalsó légbevezetői, vagy a sárvédő krómozott kopoltyúi. Utóbbi szolidabb formában a sorozatgyártású XK-n is helyet kapott, előbbi helyére pedig a ködlámpák kerültek. Az ALC középső dupla kipufogója helyett az utcai autón már két oldalt egy-egy csőből dübörög a motor hangja.

[bekkep]A karosszéria gyártásánál az XJ-nél bevált technológiát alkalmazza a gyártó. Alumínium vázra épül az autó, erre szegecseléssel és ragasztással rögzítik a szintén alumíniumból készült karosszériaelemeket. Ezt a technológiát a repülőgépgyártásból vette át a Jaguar.

Hagyományos felállás alapján orrmotor/hátsókerék-hajtás rejtőzik a karosszéria alatt. A motortérbe kétfajta V8-as kerül majd, mindkettő 4,2 liter hengerűrtartalmú. A gyengébb, szívó XK 305 lóerős lesz, míg az erősebb XKR-t kompresszorral szerelik, az 400 lóerőt tud majd. A viszonylag könnyű karosszériának köszönhetően utóbbi kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége pedig 290 km/óra körül lesz.

[bekkep]Az erőátvitelben hatsebességes automata váltó dolgozik majd, de ennek váltókarja már nem a korábbi jaguáros J kulisszában mozog majd. A váltó fokozatait kézzel is lehet kapcsolgatni, de nem csak a váltókarral, hanem a kormánykerékről is. Az utastérben az angol luxus várja az utazót. Fa, króm és finom bőr teszi esztétikussá a belteret.

Egyelőre a 2+2 üléses kupé kerül forgalomba, de az elődhöz hasonlóan később lesz belőle nyitott változat is, ami a hagyományoknak megfelelően vászontetővel készül majd.