Ilyen még nem volt! 1

Ilyen még nem volt!

Petter Solberg és Marcus Grönholm is fogadkozott az Argentin Rali előtt, hogy most győzni fognak, megállítják Loeb-öt. Mindketten erősen kezdtek, de ez csak az ötödik gyorsaságiig tartott ki igazán. A francia világbajnok ekkor ragadta magához a vezetést, a nap végére pedig 31 másodpercre lépett el az őt üldöző Solbergtől és 44-re Grönholmtól. A többiek már ekkor több mint egy percet kaptak.

[bekkep]A szombati napon Marcus Grönholm némileg közelebb tudott kerülni Loebhöz, de a világbajnok biztosan őrizte a vezető helyet. Elmaradt az izgalmas csata a második helyért, Solberg visszacsúszott a harmadik helyre, mert a Subaru fékje meghibásodott. Volt olyan szakasz, ahol hat kilométeren fék nélkül autózott a norvég, ezzel fél perces hátrányba került a finnhez képest is.

Vasárnap téli körülmények között mehettek a pilóták, a hegyekben a napokkal azelőtt leesett hó még nyomokban az úton volt s a hőmérséklet is mínusz hat fokra esett le. A versenyben viszont nem változott a helyzet, Grönholm nem folytatta Loeb üldözését, a Peugeot VB pontjaira hajtott.

Sébastien Loeb megszerezte idei hetedik győzelmét, ami rekord a maga nemében, hiszen korábban 1992-ben Didier Auriol hatszor végzett elsőként. Loebé a dicsőség a sorozatban nyert versenyeket illetően is, ahol már hatnál tart.

[bekkep]”Ezúttal nem volt olyan könnyű a győzelem, éppen ezért örülök neki annyira. Amikor láttam, hogy már elég előnnyel rendelkezem, és én irányítom a versenyt, visszavettem. Természetesen nagyon büszke vagyok, hogy én lehetek az első pilóta, aki hét futamot nyert egy évadban, de sokkal fontosabb, hogy tovább növeltük az előnyünket a pontversenyben.” – mondta Loeb.

Petter Solberg harmadikként zárta a futamot, amivel a pontversenyben továbbra is ő a második, de már jelentős lemaradással. Még hét futam van hátra a világbajnokságból, de ahhoz, hogy esélye legyen a végső győzelemre, drasztikus változásokra lenne szükség.

A negyedik helyen Toni Gardemeister ért célba Harri Rovanperä előtt, aki pedig mindent megtett annak érdekében, hogy utolérje a fordos pilótát. Ők ketten remek csatát vívtak. Markko Märtin nagyon visszafogott versenyzéssel lett hatodik.

[bekkep]Az észt pilóta majd négy perces hátránnyal ért célba csapattársa, Marcus Grönholm mögött. A hetedik és nyolcadik helyen Francois Duval és a privát csapattal rajthoz álló osztrák Manfred Stohl végzett.

Marcus Grönholm ezüstérmes helye mellett Markko Märtin a hatodik helyre tudta célba hozni piros-fehér torpedóját. Bár mindkét oroszlános pilóta pontszerző helyen ért célba, mégis egy ponttal nőtt a francia konstruktőr hátránya a Citroënhez képest.

A Citroënnél Loeb első helye mellett az eddig rosszul teljesítő és ezen a versenyen visszatérő Francois Duval is pontszerző lett. Ennek ellenére a Peugeot számára még mindig elérhető távolságban van a konstruktőr világbajnoki cím.

[bekkep]”Jól sikerült ez a rali számunkra, mivel a második hely kielégítő eredmény, bár közelebb is célba érhettem volna Sebastien Loebhöz. Az autó jól ment a gyors és széles szakaszokon, de nem annyira jól a lassú és buckás szekciókban, így ezen a területen még sok a tennivalónk. Az abroncsválasztásunk a rali nagy részében megfelelő volt, és úgy gondolom, a legjobb munkát végeztük az adott körülmények között.” – szögezte le Marcus Grönholm.

A következő világbajnoki ralira ismét három hetet kell várnunk. A mezőny visszatér Európába, a szokás szerint augusztusban megrendezésre kerülő Finn Ralira (2005. augusztus 5-7.).

A Finn Ralit tavaly a Peugeot finn sztárpilótája, Marcus Grönholm nyerte, míg a második helyen az akkor még fordos Markko Märtin ért célba. Így a Peugeot joggal készül nagy erőkkel a skandináv ralira az ismételt győzelem reményében.

 

Rali Világbajnokság – Argentína

A verseny végeredménye:

1. S. Loeb Citroën Xsara WRC 3:55:36,4
2. M. Grönholm Peugeot 307 WRC + 00:26,1
3. P. Solberg Subaru Impreza WRC + 00:55,3
4. T. Gardemeister Ford Focus WRC + 02:38,0
5. H. Rovanperä Mitsubishi Lancer WRC + 02:43,6
6. M. Märtin Peugeot 307 WRC + 04:22,2
7. F. Duval Citroën Xsara WRC + 05:29,1
8. M. Stohl Citroën Xsara WRC + 05:42,9
9. C. Atkinson Subaru Impreza WRC + 05:59,2
10. X. Pons Citroën Xsara WRC + 08:25,1

A világbajnokság állása:

Egyéni pontverseny:

1. S. Loeb 75 pont
2. P. Solberg 48 pont
3. M. Grönholm 45 pont
4. T. Gardemeister 44 pont
5. M. Märtin 42 pont
6. H. Rovanperä 20 pont
7. M. Stohl 12 pont
8. C. Sainz 11 pont
9. R. Kresta 10 pont
10. H. Solberg 9 pont

Konstruktőri pontverseny:

1. Citroën 96 pont
2. Peugeot 90 pont
3. Ford 62 pont
4. Subaru 54 pont
5. Mitsubishi 41 pont
6. Skoda 8 pont

(Forrás: Amber PR)