Megannyi grafika, kémfotó után a Volvo hivatalosan is bemutatta legújabb modelljét, a C70-et. Elődjéhez hasonlóan ezúttal is lesz kupé és kabrió is, de míg ott ehhez két külön autó kellett, az újban ezt összehozták egy modellben. A C70 ugyanis fémtetős kabrióként, vagy ha úgy tetszik nyitható tetejű kupéként született újjá.

[bekkep]”Sikerült egy olyan vonzó kabriót készítenünk, amely egy apró gombnyomásra ugyanolyan elegáns kupévá változik, így a vásárló két kocsit kap egyszerre, melyben négy felnőtt fér el.” – mondta az autóról a Volvo Cars október elsejével leköszönő elnöke és ügyvezetője, Hans-Olov Olsson.

Az autó tervezésekor elsőként a kupét rajzolták meg, majd ahhoz találták meg a műszaki megoldást, hogy fémtetős kabrió lehessen belőle. Formailag az autó a legújabb, azaz az S40 és V50 modellek irányzatát követi, megőrizve a svéd visszafogottságot, de a megszokottnál sportosabb formában.

A sportosság jegyében a hűtőmaszk nem krómozott betéttel, hanem az R modellekéhez hasonló nagy nyílásközű rácsozással készül. Az első lökhárítóban három hangsúlyos fekete rész kapott szerepet.

[bekkep]Ahogy az ilyen kupé-kabriókra jellemző, a Volvo is meredeken emelkedő övvonallal indít, majd ez a csomagtartón lejtésbe megy át. Jellemzően volvós hátsó lámpát kapott a C70, de a fék és a helyzetjelző kör alakban világít.

Ellentétben a korábbi C+C autókkal, a Volvo teteje nem kettő, hanem három részből áll, ezzel az utastér hosszában és magasságában is nagyobb lehet. Így, a cég ígérete szerint, négy teljes értékű hely fogadja az utasokat. Belül is az S40/V50 páros köszön vissza, így a “lebegő” középkonzolt is megkapta az autó. A belső tér kialakítása is jellegzetesen volvós, visszafogott és jó minőségű.

A tető hiányában az autó más részein helyeztek el merevítéseket a mérnökök, amellyekkel sikerült elérniük, hogy a tartóelemek hálójából felépülő karosszéria-struktúra torziós merevsége megfelelő legyen.

[bekkep]Ez kétszer akkora, mint az előző C70-esben, de további tíz-tizenöt százalékkal növekszik a karosszéria merevsége zárt tetővel. Mindez nem csak a biztonság, de a vezetési élmény szempontjából is fontos, hiszen kanyarban, rossz úton nem csavarodik a kasztni.

Soros öthengeres motorokkal indul a C70-es gyártása, közöttük lesz két 2,4 literes szívó 140 és 170 lóerővel, a csúcsváltozat a 2.5 literes turbós T5 lesz 220 lóerős teljesítménnyel.

Később, de még 2006-ban a C70 is megkapja a Volvo második generációs D5-ös erőforrását. A 185 lóerős 2,4 literes, öthengeres dízelmotor itt 180 lóerővel szerepel, nyomatéka várhatóan marad 400 newtonméter.

A biztonság tekintetében az autó hozza a Volvo színvonalat, ami nem csak a merev karosszériát jelenti, hanem olyan megoldásokat, mint a függönylégzsák alkalmazása nyitott autónál. Mivel a tető nem mindig áll rendelkezésre, így a légzsákot az ajtóba építették, ami onnan felfelé fújódik fel.

[bekkep]Az átlagosnál jóval feszesebbre tervezték a biztonsági szakemberek a függönylégzsákot, így az képes megállni függőlegesen, és hatásosan védi az utasok fejét. Ezenfelül úgy állították be, hogy csak lassan eresszen le, és így borulás esetén is védelmet nyújt a bent ülőknek. Ilyenkor a megerősített szélvédőkeret és a hátsó fejtámlák mögül előugró bukócső támasztja meg az autót.

Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be Volvo C70, és 2006 első felében szállítják ki az első kocsikat a megrendelőknek. Az elődmodell legjobb éve 2004 volt, akkor 8000 darabot tudtak eladni az autóból, de ennél jelentősen jobb eredményre számít a Volvo vezetése az új modellel.

“A vadonatúj C70-esünk az első nyitható tetejű autó a prémium kategóriában, melyben négy felnőtt elfér, és acélból készült a teteje. Úgy gondoljuk, hogy ez nagyon keresett kombináció lesz. Éppen ezért arra számítunk, hogy az első generációs C70-eshez képest meg tudjuk kétszerezni eladásainkat.” – mondta Hans-Olov Olsson.