Jön az argentin tél

Európából a tengerentúlra, Argentínába költözik a rali világbajnokság. Négy nagyon forró hőmérsékletű ralit követően teljesen másfajta, téli időjárással kell szembenéznie a csapatoknak a déli földtekén.

[bekkep]A korábbi durva murvás pályákat ezúttal, finomabb, homokos utak váltják. A viszonylag gyors, laza murvás szakaszokat a magas hegyekben szűk és kanyargós, majd sprintszakaszok váltják.

A pampák szélén és a Cordobához közeli hegyekben is futó verseny az év egyik legszebbikének ígérkezik. A hegyekben rendezett részeken a pilótáknak ismét meg kell küzdeniük a motorok gyengülésével, de ez nem olyan jelentős, mint Mexikóban. A pilótáknak ezúttal a vízátfolyásokkal is számolniuk kell.

Ami az időjárást illeti, szinte bármi lehetséges, így napsütés, eső, köd és szél is. A Subaru csapat bízik benne, hogy végre vizes, nedves körülmények között versenyezhetnek. Esőben, sárban a Pirelli abroncsok elvileg jobban teljesítenek, mint a Michelin gumik, amelyek az utóbbi öt meleg versenyt uralták.

Solberg tavaly a negyedik szakaszig vezetett, de akkor túl gyorsan érkezett az egyik vízátfolyásba, ami nem csak motorháztetőt, de a hűtőt is tönkretette.

[bekkep]”Argentina egy teljesen más rally a korábbiakkal összehasonlítva. Ez a futam jobban fekszik az abroncsainknak. Tavaly jól teljesítettünk, vezettünk is egy darabig, ezért idén is jó eredményre számítok. Nagyon szeretem ezt a ralit, ez az egyik hely ahol akár a dobogó legfelső fokára is felküzdhetjük magunkat.” – mondta Solberg.

A Peugeot Sport bizakodva néz a hétvégi rali elé, különösen mivel Marcus Grönholmnak sikerült győznie itt 2003-ban, és tavaly is a 19. szakaszig vezette a mezőnyt. Mellette Markko Märtin többször is élvonalbeli eredményt produkált ezen a távoli versenyen.

“Nagyon csalódott vagyok, hogy nem tudtam a végső győzelemért harcolni Görögországban, így teljes gázzal hajtok majd Argentínában, amely versenyt különben is nagyon szeretek. Remélhetőleg a különböző időjárási és terepviszonyok kedvezőek lesznek számunkra, főleg az abroncsokat illetően. Bár a világbajnokságbeli lemaradásom nehezen behozhatónak tűnik, mégis van még esélyünk a konstruktőrök között arra, hogy megszerezzük a világbajnoki címet, s így ez a célunk.” – mondta Grönholm.

[bekkep]A világbajnokságban jelenleg vezető Sebastien Loeb arra készül, hogy megismételje Carlos Sainz tavalyi eredményét, aki megnyerte a 2004-es Argentin Ralit. Loeb akkor második lett. Francois Duval visszatér a Citroënhez, ahol újabb esélyt kapott. A belga pilóta új navigátorral, Sven Smeets-szel áll rajthoz, aki korábban Freddy Loix-nak diktálta az itinert.

A Fordnál Toni Gardemeister és Roman Kresta száll harcba. Gardemeister pályafutása legjobb eredményét érte el az Akropolisz Ralin, ahol második lett, Argentínában azonban eddig csak az ötödik helyig jutott.

A versenyről:

A 2005-ös Argentin rali három napon át tart, s a 22 gyorsasági szakasz 340,82 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1218,54 km. A gyorsasági szakaszok többsége ugyanaz, mint tavaly volt, így a verseny e téren nem tartogat nagy meglepetéseket a versenyzők számára. A futam bár három napos, igazából csütörtökön kezdődik egy szuperszelektív szakasszal a Pro-Racing motorsport komplexumban. A rali 25 éves történetében először a start, a szervizpark és a finis is a Pro-Racing komplexumban lesz.

Az elmúlt évek Argentin rali győztesei:

2004C. Sainz (Citroën)
2003M. Grönholm (Peugeot)
2002C. Sainz (Ford)
2001C. McRae (Ford)
2000R. Burns (Subaru)
1999J. Kankkunen (Subaru)
1998T. Mäkinen (Mitsubishi)
1997T. Mäkinen (Mitsubishi)
1996T. Mäkinen (Mitsubishi)
1995J. Recalde (Lancia)
1994D. Auriol (Toyota)
1993J. Kankkunen (Toyota)
1992D. Auriol (Lancia)
1991C. Sainz (Toyota)

A világbajnokság állása az Akropolisz rali után:

Egyéni pontverseny:

1. S. Loeb65 pont
2. P. Solberg 42 pont
3. T. Gardemeister 39 pont
3. M. Märtin 39 pont
5. M. Grönholm37 pont
6. H. Rovanperä16 pont
7. C. Sainz11 pont
7. M. Stohl11 pont
9. R. Kresta10 pont
10. H. Solberg 9 pont

Konstruktőröi pontverseny:

1. Citroën84 pont
2. Peugeot79 pont
3. Ford57 pont
4. Subaru47 pont
5. Mitsubishi37 pont
6. Skoda 8 pont

(Forrás: Amber PR)