A GM részesedése a stagnáló európai piacon 9,5-ről 9,7 százalékra növekedett – írja a Világgazdaság. Az Opel/ Vauxhall eladásai 978 500-ra bővültek az egy évvel korábbi 875 038-ról. A Chevrolet-ből 25 százalékkal több, 117 ezer autó kelt el, míg a Saab eladásai a tavalyi 43 355-ről 40 600-ra csökkentek.

A szűkülő magyar piacon 10,82 százalékról 10,89-ra nőtt az Opel piaci részesedése, pedig hatvannal kevesebb, 11 153 személy- és haszonjármű talált gazdára, mint a tavalyi év első felében. A legkelendőbb (4900 db) az Astra Classic volt, majd a Corsa (2160) következett, ugyanakkor az új Astrából nem tudja kielégíteni a keresletet a gyár.

A Chevrolet (tavaly még Daewoo) eladásai azért estek 7244-ről 4593-ra, mert három hónapig nem volt a piacon a Matiz utódja, a Spark, az új Suzuki Swift pedig visszavetette a Kalos eredményeit. A Chevrolet húzómodellje az idén az alsó középkategóriás Lacetti volt, olvasható a FigyelőNet cikkében.