A Mitsubishi nemrég rajzokat közölt Concept SportBack nevű tanulmányautójáról. Az újdonság szeptemberben a Frankfurti Autókiállításon lesz látható élőben. Az Audi A3-hoz hasonlóan Sportback-re keresztelt koncepcióautót a gyár a C-szegmensbe, azaz az alsó középkategóriás autók közé pozícionálja. A cél, mint más esetekben is, megmutatni, hogyan képzeli el a jövőt a gyár az adott kategóriában.

Ennek alapján a Mitsubishi is a sportos irányba halad és néhány szabadidőautós jeggyel is megpróbálja különlegessé tenni saját autóját abban a kategóriában, ahol talán a legnagyobb a piaci verseny.

A sportos megoldások egyike a versenyautókat megszégyenítő méretű diffúzor és tetőspoiler, de jól mutat a dupla kipufogó is. A gyár még semmilyen részletet nem közölt az autóról.

A tanulmány megvalósulását valószínűsíti, hogy egy új fejlesztésű, rugalmasan átalakítható padlólemezre épül. Erre a padlólemezre a Mitsubishi szabadidőautót és családi ötajtós kocsikat is gyártani fog.

A Mitsubishi és a PSA Peugeot Citroën vezetése ma aláírta a szerződést egy közös szabadidőautó gyártásáról. A korábban már közölt együttműködésből születő újdonság 2007-ben léphet piacra Európában.

Japánban a Mitsubishi verzió még idén év végén kapható lesz. Az európai értékesítésre szánt változattal a Mitsubishi bevárja a francia konkurenseket és csak 2007-ben jelenik meg vele. A bemutató helyszíne márkától függetlenül a 2007-es Genfi Autókiállítás lesz márciusban.

A Peugeot és Citroën emblémás autókat is a Mitsubishi Motors Corporation gyártja majd Japánban, évi 30 000 darabos kapacitással. Az autóhoz új padlólemezt fejleszt ki a gyár. A benzines motorokat a Mitsubishi, a dízeleket a PSA biztosítja.