Európa, Ázsia és Amerika országaiban vizsgálódott az ACNielsen gazdasági kutató cég az autóvásárlási szokásokat illetően. Többek között az is kiderült a tavaly készített, idén márciusban publikált adatokból, hogy a Toyota a világ legnépszerűbb márkája.

A Toyotát a Ford és a Volkswagen követi, majd a dobogós helyezettek után a Honda és a Hyundai sorakozott fel a népszerűségi ranglistán.

Az ACNielsen-felmérés arra is rávilágít, hogy mi szerint döntenek az autóvásárlók. Az eredmény azt mutatja, hogy nem csak hazánkfiai választanak az ár szerint. Mindhárom vizsgált régióban az ár áll a legfontosabb helyen, amit Amerikában és Ázsiában a teljesítmény, valamint a fogyasztás, Európában viszont a teljesítmény és a biztonság követ.

A felmérés azt is megmutatta, hogy Ázsia bír a legnagyobb vásárlói potenciállal. Ezen régióban a legnagyobb a valószínűleg új autót vásárlók aránya az elkövetkező 12 hónapban.

A felmérést 2004-ben végezte az ACNielsen, és összesen 28 ország 14 100 autótulajdonosát faggatták ki.