Új abroncsok a Goodyear csoporttól 1

Új abroncsok a Goodyear csoporttól

A Goodyear, a világ legnagyobb gumigyártója hazánkban is bemutatta legújabb sportos nyári abroncsát, az aszimmetrikus mintázatú Excellence-t. A gumi nem a csúcskategóriás Eagle F1-et váltja, hanem kiegészíti a kínálatot.

Az új guminál elsődleges kérdéssé vált az esős időben mutatott viselkedés. A vizes úton a megfelelő tapadás a gumin lévő hosszanti mintázat segítségével érhető el. A gumi ezekbe a vízelvezető funkciót ellátó “árkokba” préseli a vizet.

Minél gyorsabban halad azonban a jármű, annál több víz kerül a hosszanti mintázatba, azaz annál kevésbé tapad a gumi. Ilyenkor a vezető egyre kevésbé uralja az autót és jelentősen nő a féktávolság is.

Az Excellence esetében ellentétes helyzet figyelhető meg: minél gyorsabb az autó, annál jobb az úttartás, a Goodyear levédett technikájának köszönhetően. A hatékony vízelvezetéshez különlegesen mély és széles árok, az aszimmetrikus mintázat és az anti-aquaplaning technológia is hozzájárul. Az Excellence szilíciummal “megerősített” gumikeveréke is a minél jobb tapadást szolgálja.

A Dual-Block Shifting névre keresztelt kialakítással érték el, hogy a gumi a lehető legcsendesebb legyen. Ennek lényege, hogy blokkok úgy helyezték el, illetve úgy méretezték, hogy kioltják egymás zajhatását.

Az Excellence a jobb menetteljesítmény érdekében spirális övbetéteket kapott, a váll résznél kettős rétegben. Emiatt a futófelület igen egyenletesen tapad az úthoz, javul az irányíthatóságot, és egyenletessé teszi a kopást.

Ultra nagyteljesítményű abronccsal készül a nyárra a Fulda is A Carat Exelero különleges anyaghasználatának köszönhetően nemcsak jobb tapadást és – vizes úton – rövidebb fékutat, hanem kedvezőbb zajkomfortot is biztosít.

A korábbi típusokhoz képest keményebbre “hangolták” a gumit, ezzel a kevéssé elasztikus keverékkel elérték, hogy az autó abroncsa hosszabb ideig érintkezik az útfelülettel és így optimális kezelést és jobb húzóerőt szolgáltat.

Új szilárdabb vázat fejlesztettek az Exelerohoz, ennek előnye, hogy kisebb mértékben deformálódik erős fékezés, vagy kanyarodás esetén. Külön foglalkoztak a gördülési stabilitásnak, illetve az abroncs kiszámítható viselkedésének javításával is.

Zajcsökkentés terén a DualShift névre keresztelt formai megoldással sikerült olyan futófelületet előállítani, amely igen széles frekvenciaspektrumokat, igen alacsony zajszintet produkál.

Az Exelero különleges zajkényelmének másik fegyvere a hat borda, amelyek egymáshoz képest kissé eltolva helyezkednek el. Ezek a blokkok egymás után érintik az útfelületet, így külön-külön forgatva kioltják egymás zajhatását

Azért, hogy a vevők bizonyítékot is kapjanak a gumi teljesítményéről, a Fulda felkérte a TÜV SÜD német minőségellenőrző céget az abroncs vizsgálatára.

Vizsgálták a gumi teljesítményét más márkákkal összevetve (Firestone, Uniroyal, BF Goodrich, Kleber), valamint auditálták a gyártási folyamatokat. A vizsgálat alapján a TÜV a következő kijelentést tette: a vizsgáltak közül ez a legkiegyensúlyozottabb termék és a legjobb nedves úton.

A Carat Exelero értékesítése a napokban kezdődött meg Magyarországon. 15-től 23 colos méretig összesen 39 különböző verzióban vásárolható meg. A 215/50ZR17-est leszámítva, az Exelero valamennyi változatát ellátják az integrált ún. Rim Protector-ral is, amely a felni fokozott védelmét szolgálja.