Új VW Polo – többet ugyanannyiért 1

Új VW Polo - többet ugyanannyiért

A korábbitól merőben eltérő, az új Passatra emlékeztető orr-részt kap a megújuló Polo. Az új kétrészes V-alakú hűtőrácsnak köszönhetően megjelenése jóval határozottabb az eddiginél, ránézésre kilóg a rászabott kategóriából. Jócskán átalakultak a fényszórók is, az eddigi két kör alakú fényszóró egy bura alatt egyesül. Hátul sem maradtak érintetlenek a lámpák, elegánsabb az új külső.

A látszat egyébként nem csal, a frontrész átdolgozása miatt 19 milliméterrel megnőtt a Polo hossza, így jelenleg 3916 milliméteres. Széltében és hosszában nem változtak a méretek. Hátul a szélvédő alja is V-alakban végződik, így valamivel dinamikusabb látszatot kelt az autó. Jócskán változik állítólag a belső is, új kormány, átdolgozott vonalak és műszerek, igényesebb anyagok jelzik a megújulást.

A kimértebb külsejű ötajtós mellett most is lesz háromajtós változat, ami oldalról jóval sportosabb képet mutat a külvilágnak. Utóbbiból lesz GTI változat is 1,8 literes, 150 lóerős turbómotorral szerelve. Állítólag már fejlesztés alatt van a DSG váltó is a Polo részére.

Trendline, Comfortline és Sportline felszereltséggel lesz kapható a kis VW, Németországban azonos áron, magasabb szériafelszereltség mellett. Kint minden Polo-hoz jár az ABS, az első elektromos ablak, négy légzsák és számtalan egyéb apróság. Extraként függönylégzsák, keréknyomás-ellenőrző, és tolatóradar is rendelhető.

Öt benzinmotor rendelhető 55-től 100 lóerős teljesítménnyel, az alapmotor továbbra is az 1,2 literes változat. Összesen négy dízel van a palettán, 70 és 130 lóerő között. A korábbi 1,9-es SDI motort az 1,4 literes TDI 70 lóerős változata váltja le. Ugyanez a motor kapható még 80 lóerővel, ami 5 lóerő pluszt jelent a mostani változathoz képest.

Nyugat-Európa fontosabb piacain április végén kezdődik a forgalmazás, Magyarországra a tervek szerint nyáron érkezik az új Polo.