A Grandeurrel a Hyundai nem teremt új kategóriát saját házon belül, a nevével is hangsúlyozottan nagyautó az XG utódja. Mivel a Hyundai és a Kia konszern 2010-re a világ 5 legnagyobb autógyártója között akar szerepelni, a várt eredmények mellé presztízst is építenek a koreaiak. A presztízsteremtés alapköve ez az új autó.

Ebben a Mercedes S-osztály, Audi A8, BMW 7-es által fémjelzett kategóriában a Hyundai Grandeur sallangmentes külsővel képviselteti magát. Az utastér rendkívül igényes kialakítású.

A Genfi Autókiállításon alkalmunk volt saját érzékszerveinkkel tapasztalni a finom anyagválasztékot, a kifinomult formatervet és a bőséges helykínálatot. Az XG-hez képest 30 milliméterrel növelték a Grandeur tengelytávját.

Természetesen a Hyundai is tisztában van vele, hogy a kedvező ár sem segítheti a Grandeur-t grandiózus eladási számokhoz. Ezt a feladatot a HED-1 tanulmányhoz hasonló autóktól várják.

A feltűnő formájú HED-1 nehezen kategorizálható. Magasabb az átlagos kompakt autóknál, de valamivel rövidebb náluk. A sarkokba tolt kerekeknek köszönhetően az utastér ennek ellenére roppant tágas. Az első ülések fix helyzetűek, a vezető a pedálokat és a kormányt tologathatja a kívánt helyzetbe. A hátsó ülések elektromosan mozognak.

Külön fejezet a csomagtartó, ahol a padló a könnyebb pakolás érdekében motorosan kicsúszik, miközben a küszöb – szintén elektromos erő által – lenyílik. Mindezek a megoldások és maga az autó különleges kialakítása jól mutatja, hogy a HED-1 ízig-vérig tanulmányautó. Szériaérett változatára legalább 2006-ig kell várni.