Az X1/99-re keresztelt autó, ahogy a neve is elárulja, a Fiat 1972-ben bemutatott sportkocsijának, az X1/9-esnek újkori változata. Mivel az autó a Punto padlólemezére épül, így adódódott az 1/99 név, mivel a Punto gyári kódneve 199.
Komoly különbség lesz az új és a hetvenes évekbeli modell között. Míg az középmotoros volt, addig a 2005-ös változat orrmotoros felépítésű lesz. Anno csak ketten utazhattak az autóval, az X1/99 viszont 2+2 kialakítású.
Látványban sem igazán hasonló a két modell, mivel az eredeti típus szögletes elemekből építkezett, a most bemutatkozó autó jóval lágyabb formatervet kapott. Az autó látványát nagyban befolyásolja a fekete A-oszlop, így olyan, mintha a C-oszlop futna körbe tető gyanánt. Hasonló megoldást lehet látni az új Suzuki Swiften is.
Azért, hogy még két utas elférjen, nagyobb lett az autó, így már nem az a mini sportkocsi, ami valaha volt. 4,06 méter hosszú (az eredeti:3,84), 1,79 (1,59) széles és 1,29 (1,17 illetve 1,18) méter magas a tanulmányautó, a tengelytávja 2570 (2202) milliméter. Az eredeti X1/9-esből is létezett egyetlen darab, amely hosszított tengelytávval, és 2+2 üléses karosszériával készült, a Bertone mutatta be 1978-ban.
A tanulmányautó megszületésébe a Webasto is besegített, ők adták a tetőt mozgató mechanizmust az autóhoz. A nyitható tető ugyanúgy része a kocsinak, mint a hetvenes években volt. Akkor kézzel kellett kivenni a targatetőt, most a hátsó ülések mögé függőleges helyzetbe bukik hátra.