A GS után az új IS formaterve szintén az L-Finesse szellemében készült. Ez a mély gyökerű japán tradíciókra épülő elv jóval szorosabb kapcsolatot teremt a külső és a belső harmónia között. A forma egyszerre visszafogott, elegáns, ugyanakkor teljesen egyedi.
Az új Lexus IS hozza meg a márka első dízelmotorját. Nem hajtottak végre csodát a Toyota prémium márkájánál, egyszerűen adoptálták az Avensis új, 2,2 literes dízelét. Az új dízelmotor teljesítménye 177 lóerő.
Az IS másik motorja 204 lóerős. A V6-os, 2,5 literes benzinmotor a szívó és kipufogó oldalon is változó szelepvezérléssel hozza ki magából a legjobbat. A dízelmotor hatfokozatú kézi váltóval párosítható, a benzinesnél ugyanennyi fokozattal automata váltó is választható.
A Toyota volt az első autógyártó, mely térdlégzsákot kínált szériában az Avensisnél. A Lexus IS még tovább megy, itt már az első utas térdét is légzsák védi. A nagyobb Lexusok után az IS-ben is bevezetik a Pre-Crash Safety rendszert.
A rendszer érzékeli az autó előtti akadályokat, figyeli a jármű sebességét, valamint a kormánykerék helyzetét. Ha a rendszer úgy észleli, hogy vélhetően az ütközést már nem lehet elkerülni, akkor megfeszíti az öveket és előkészíti a vészfék asszisztenst.