Mazda6 – Megújuló sikermodell 1

Mazda6 - Megújuló sikermodell

Az MX-5-ös mellé a Mazda kiállítja Genfben a megújult Mazda 6-ost is. A külső csak szerény mértékben módosul, pedig a lemez alatt számtalan változás történt. Elölről a megváltozott levegőbeömlőről, a keskenyebb fényszóróról, hátulról pedig az új lökhárítóról és az enyhén módosított lámpáról ismerhető fel a 2006-os modell.

Nem látszik viszont a karosszérián, hogy megerősítették az ajtókat, valamint az A- és B-oszlopot is. Átdolgozták a futóművet is, ami a korábbinál dinamikusabb vezetést enged a sofőrnek.

Érezhető változást jelent a hétköznapokban a két új váltó, valamint az átdolgozott motorok megjelenése. A gyengébbik kétliteres dízel maradt 121 lóerős, nyomatéka viszont 320 newtonméterre nőtt. Az erősebbik teljesítménye 136-ról 143 lóerőre nőtt, nyomatéka pedig 310-ről 360-ra. Mindkét változatot részecskeszűrővel szerelik.

Az 1,8 literes benzines csak annyiban változott, hogy elektronikus gázpedált kapott, ami állítólag fél literes fogyasztásjavulást is eredményez majd. A kétliteres benzinest szintén elektronikus gázpedállal vezérelhetjük, és ezentúl két csövön keresztül pufog ki a világba.
Teljesítménye 147 lóerőre, nyomatéka 184 newtonméterre nőtt.

A 2,3 literes változat maradt a régi, 166 lóerővel és 207 newtonméteres nyomatékkal. Ehhez egy új ötsebességes automata váltó is rendelhető lesz. Lesz hozzá egy új hatsebességes kézi váltó is, ami könnyebben és rövidebb úton lesz kapcsolható, mint elődje. Ez az 1,8-as benzinesen kívül szériában jár majd minden motorhoz.

A ráncfelvarrás az idén érkező, 260 lóerős Mazda6 MPS-t nem érinti.