Három és fél soros sajtóközleményt adott ki a Mitsubishi Motors Corporation és a PSA Peugeot Citroën, amelyben közlik, hogy egy új szabadidőautó kifejlesztéséről folytatnak előrehaladott tárgyalásokat. Jean-Martin Folz, a PSA Peugeot Citroën első embere, várhatóan még ezen a héten Japánba utazik, hogy aláírja a megállapodást.

Más forrásból úgy tudjuk, hogy az új Mitsubishi Outlander átadásában, illetve átvételében gondolkodik a két vállalat. A Peugeot és a Citroën kínálatából hiányzik az aszfaltterepjáró, mivel az Európában elérhető darabszámok nem tették volna gazdaságossá a francia szabadidőautó önálló kifejlesztését.

A Peugeot saját karosszériával kívánja piacra dobni az Outlandert, talán 2006-tól vagy 2007-től. Arról nincs információnk, hogy Citroën modell is lesz-e az új Outlanderből. A megállapodás része lehet PSA dízelmotorok szállítása is a Mitsubishi-nek.

Nem ismeretlen gyakorlat japán szabadidőautók vagy terepjárók átvétele európai autógyártók által. Az Opel Frontera-Isuzu Rodeo páros egy korábbi példa erre, de a Fiat és a Suzuki Magyarországon gyártandó szabadidőautóját is a Suzuki fejleszti ki. A japán autógyárak döntő előnyben vannak a terepjárók és a szabadidőautók területén, mert aktívak az észak-amerikai piacon, ahol ezek az autók rendkívül keresettek.