Szünetelteti bizonyos dízelmotorok gyártását több autógyár. Az ok a közös nyomócsöves befecskendező rendszerekhez szállított nagy nyomású üzemanyag-szivattyúk esetleges meghibásodása. Az alkatrész miatt a Mercedes-Benz és a BMW is kénytelen egy ideig leállítani az érintett dízelmotorok gyártását.

A BMW három nappal meghosszabbítja dingolfingi gyárában a farsangi szünetet, míg hibátlan üzemanyag-szivattyúk érkeznek. A Mercedes-Benz dízelmotorok helyett a hibátlan üzemanyagpumpák megérkezéséig felfuttatja a benzinmotorok gyártását, és később pótolja a kiesett mennyiséget.

Mind a BMW, mind a Mercedes-Benz megerősítette a dpa német hírügynökség értesülését a gyáraikba kiszállított üzemanyag-szivattyúk hibásságáról, de egyik gyár sem nevezte nevén az érintett beszállítót, amely minden valószínűség szerint a Bosch. Tavalyi 40 milliárd eurós forgalmával a Bosch vált a világ legnagyobb autóipari beszállítójává.

A dpa úgy tudja, hogy a BMW és a Mercedes mellett jóval kisebb mértékben az Opel, a Toyota és az Audi is érintett lehet. A minőségi kifogások 2004. decemberében gyártott pumpákkal szemben merültek fel, a hibás termékek rövid idő után működésképtelenné válhatnak.

A Mercedes-nél a 4, 5 és 6 hengeres CDI motorokat érinti a hiba, a C-, az E-, az S-osztályban, a Vitóban és a Vianóban. A BMW-nél a háromliteres, hathengeres dízelmotorokhoz szállított alkatrészekkel van baj, amelyeket a 3-as, az 5-ös, a 7-es sorozatba, illetve az X3 és X5 szabadidőautókba építenek be. Az Audi háza táján a V6-os és V8-as dízelmotorokhoz érkezett szivattyúkkal lehet gond.