Kevés autó váltott ki akkora felhördülést az utóbbi négy évben, mint a hetes BMW, amely a meghökkentő tanulmányok után az első szériaautóként bevezette a márka új formavilágát. A design botránykő volt rengeteg BMW rajongó szemében, de a merész újítás több év távlatából úgy tűnik, hogy megérte.

Genfben a BMW bemutatja a hetes modellfrissítés utáni változatát. Az átdolgozás felkészíti a típust a kategória elsőségét nyomasztóan őrző Mercedes-Benz S-osztály őszi modellváltására.

A jelenlegi S-osztály a CL luxuskupéval együtt még gyártásának utolsó évében is a legkelendőbbnek bizonyult a luxusautók között. 2004. január és november között 53 000 kelt el belőlük, míg a hetes BMW-ből 42 000.

Németországban viszont, a messze legnagyobb európai piacon, a BMW vezet, ugyanebben az időszakban a hetes sorozatból 8066, az S-osztályból és a CL-ből 6600 talált gazdára.

Feltűnő változás, hogy a BMW formatervezői kivasalták a táskákat vagy könnyzacskókat a hetes első fényszórói alól. Az orr-részt az új modellen több króm díszíti. A designerek a sokat kritizált hátsó fertályon is finomítottak.

Főként a motorkínálat felfrissítése érdemel szót az átdolgozásban. A 730i-t az új hármasban és az ötösben is megtalálható 258 lóerős motor váltja fel, amely kicsit nagyobb hengerűrtartalmú elődjénél és 27 lóerővel erősebb. A motorblokk jórészt magnéziumból áll, de a nagy igénybevételnek kitett részeken alumíniumot vet be a BMW.

Továbbfejlesztett V8-as motorok debütálnak a hetesben. A 735i-ből 740i lett, a 745i pedig 750i-ként él tovább, nagyobb hengerűrtartalommal és plusz 34 lóerővel. A V12-es 760i nem módosul.

Megújul mindkét dízelmotor. A 730d teljesítménye 218-ról 231 lóerőre nő, a 740d-ben komolyabb fejlesztés várható. A 745d típusjelzés egy 4423 köbcentis motort takar az eddigi 3,9 literes helyett. 258 lóerőről a teljesítmény eléri a 300 lóerőt, a nyomaték pedig 600-ról 700 Nm-re emelkedik.

Kisebb változások az utastérben is várhatók, így egyszerűbb iDrive rendszer váltja fel a túlságosan összetettnek és nehezen használhatónak tartott eddigit. A karcsúsított menürendszer az ötös sorozatét követi.

Korábbi motorok:
730i: 2.979 ccm, S6, 231 LE/300 Nm, 237 km/h, 0-100 km/h 8,1 sec.
735i: 3.600 ccm, V8, 272 LE/360 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 7,5 sec
745i: 4.398 ccm, V8, 333 LE/450 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 6,3 sec.
760i: 5.972 ccm,V12, 445 LE/600 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 5,5 sec.
730d: 2.993 ccm, S6, 218 LE/500 Nm, 235 km/h, 0-100 km/h 8,0 sec.
740d: 3.901 ccm, V8, 258 LE/600 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 7,4 sec.

Új motorok:
730i: 2.996 ccm, S6, 258 LE/300 Nm, 244 km/h, 0-100 km/h 7,8 sec.
740i: 4.000 ccm, V8, 306 LE/390 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 6,8 sec.
750i: 4.799 ccm, V8, 367 LE/490 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 5,9 sec.
760i: 5.972 ccm,V12, 445 LE/600 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 5,5 sec.
730d: 2.993 ccm, S6, 231LE/520 Nm, 238 km/h, 0-100 km/h 7,8 sec.
745d: 4.423 ccm, V8, 300 LE/700 Nm, 250 km/h, 0-100 km/h 6,8 sec.