Eddig 2,2 (170 LE), 2,5 (192 LE) illetve 3,0 (231 LE) literes, soros hathengeres motorokkal lehetett megvásárolni a BMW Z4-est, melyből már 100 ezer darabot adtak el. Idéntől azonban bővül a paletta, márciusban a Genfi Autószalon bemutatkozik a Z4 2.0i.

A négyhengeres, 16 szelepes motor teljesítménye eléri a 150 lóerőt. Az erőforrás legnagyobb nyomatéka 200 newtonméter 3600-as főtengelyfordulat mellett.

0-ról 100 km/h-ra 8,2 másodperc alatt gyorsul a roadster, ami a nehéz és merev karosszériának tudható be. Ezzel motorral maximálisan 220 km/h-s sebességre képes a Z4.

Az erőforrás a BMW legutolsó fejlesztéseivel bír, így folyamatosan változó szívó és kipufogó oldali vezérműtengely-állítással (Vanos), a pillangószelepet pedig Valvetronic szelepvezérlés helyettesíti. A motor erejét hatfokozatú sebességváltó közvetíti a hátsó kerekek felé, ahol 205/55 R16-os kerekeken át jut az útra.

Annak ellenére, hogy a motor kisebb teljesítményű, mint hathengeres társai, a BMW kiváló vezetési élményt ígér, amit a Z4 tulajdonságaival (alacsony súlypont, viszonylag hátrahelyezett vezetőülés) magyaráz.