Öt szakasz és 128, 48 gyorsasági kilométer várt a Monte-Carlo Rali versenyzőire szombaton. Változékony, hol teljesen száraz, hol havas, jeges körülmények jellemezték az utakat.

Reggeli kezdésnek a tegnapi záró szakaszt kellett teljesíteni, csak visszafelé. Mintegy száz méterrel meggurították a szakaszt a rendezők, így a Col De Braus és Lantosque közötti út ezúttal 32, 62 kilométeres volt. Az út több helyütt jeges, nedves volt, így néhol igencsak csúszkáltak a versenyzők.

A Citroën dominanciája folytatódott az ötödik szakaszon is. Sebastien Loeb begyűjtötte idei, negyedik szakaszgyőzelmét, szinte már megszokott módon csapattársa Francois Duval követette 5,1 másodperces hátránnyal. A harmadik helyet a fordos Toni Gardemeister (+ 18,4) szerezte meg, a negyedik Gilles Panizzi (Mitsubishi , + 20,9) lett.

Mivel Petter Solberg (Subaru) kilenc másodperccel lassabb volt, mint Gardemeister, a finn feljött a negyedik helyre az összetettben. Panizzi is javított egy helyet, ő honfitársától Didier Aurioltól vette át a hetedik helyet.

Roman Kresta, a Ford cseh pilótája Solberggel azonos időt autózva ötödik lett, így ő előrébb lépett a kilencedik helyre, megelőzte Stéphane Sarazzint (Subaru). Ez nem is volt meglepő, Sarazzin ugyanis több mint egy percet kapott Loebtől, már az első visszafordítóban megpördült, melyet később egy másik megforgás is követett.

A JWRC-ben Kris Meeke (Citroën C2) 38 másodperccel gyorsabb volt, mint a vezető P.G. Andersson (Suzuki Ignis), ezzel az angol fiú az összetettben feljött a második helyre és megfelezte hátrányát.

A hatodik szakasz (Toudon – Saint Antonin 119.52 km) igazán jeges, csúszós volt, aminek meg is lett sajnos az eredménye, két baleset is történt. Először Sarazzin csúszott le az útról, egy kilométerrel a cél előtt. Nekiment a korlátnak, így eltört az Impreza kormány összekötője.

Mivel így nem tudta volna folytatni a versenyt a francia visszament a szervizparkba. De nem kell feladnia, mert az FIA új szabályának köszönhetően, megállapított idővel holnap újra versenyezhet. A leggyorsabb időhöz öt perc büntetést írnak hozzá, de mehet tovább.

“Minden remekül ment, egy kilométerrel a cél előtt, egy jobbos kanyar előtt túl későn fékeztem. Egyáltalán nem mentünk gyorsan, de a kocsi annyira alulkormányozott volt, hogy egyenesen nekicsúsztunk a korlátnak. Nem lett súlyos sérülése a kocsinak, csak a kormányösszekötő tört el, de negyven percig tartott mire el tudtunk onnan menni. Holnap folytatjuk. Nagyon sajnálom, hogy így alakult az első versenyem, pontokat tudtam volna szerezni.” – mesélte Sarazzin.

Ennél is rosszabbul járt a fiatal belga, Francois Duval, aki a rajt után 15 kilométerrel kiütött egy telefonpóznát. A navigátort, Stéphane Prevot-t helikopterrel korházba szállították kivizsgálásra. A választott sorrend miatt Sebastien Loeb érkezett csapattársa után, de nem tudta teljesíteni a szakaszt, mert az oszlop elzárta az utat.

“Kb. öt kilométerre lehettünk a céltól, fékezéskor elvesztette az autó a tapadását, lehetetlen volt elfordítani a kocsit és nekimentünk egy telefonpóznának a kanyar külső felén. Nagyon szégyellem magam, mert eddig jót vívtunk Seabastiennel. Szerencsére Stephane és én is jól vagyok, így Svédországban visszatérünk” -mondta Duval.

A világbajnok megállapított időt kapott, a szakaszgyőztes idejét, amit ezúttal a fiatal tehetség Alex Bengue (Skoda) ért el. Ez volt a Fabia második szakaszgyőzelme, az elsőt még tavaly szerzte Armin Schwarz. A francia 2,5 másodperccel volt gyorsabb, mint Gardemeister, akit Solberg és Panizzi követett.


Nem sokat változott a helyzet a déli órákra sem a hegyekben, a jégfoltok megmaradtak, igazán veszélyessé téve a száguldást. A hetedik gyorsaságin a Pont des Miolans – Les Sausses (28.41 km) közötti szakaszon ismét baleset történt.

Ezúttal Armin Schwarz Fabiája csúszott meg, majd borult fel. A pilótához ezúttal is helikoptert hívtak, ami korházba vitte, a szakaszt ezután törölték. A navigátor, Klaus Wicha így emlékezett a történtekre:

“Már közel voltunk a szakasz végéhez. Nekiütköztünk a kanyar belső részén lévő sziklafalnak, majd leborultunk az útról két három métert zuhanva.”

Az alapidőt ezúttal is a leggyorsabb Alex Bengue adta meg, amit Loeb, Grönholm, Gardemeister, Solberg is megkapott. A többiek még teljesítették a szakaszt és saját idejükkel kerültek fel az eredménylistára. A hatodik és hetedik szakaszon a JWRC mezőnye nem versenyzett, ők is megállapított időt kaptak.

Didier Auriol is kénytelen volt búcsúzni a versenytől, a Bozian Racing 206 WRC-jének motorja az etapon ment tönkre.

A hétvégén talán először volt igazán boldog Gilles Panizzi, a francia pilóta ugyanis megnyerte a Toudon – Saint Antonin közötti 19,52 kilométeres szakaszt, ami ugyanaz volt, mint a hatodik reggel. 2,4 másodperccel ment gyorsabban mint korábban, de ez is elég volt a sikerhez, mert a többiek nemhogy gyorsultak volna, hanem lassultak.

Ezzel az eredménnyel Panizzi az összettben megelőzte Markko Martint (Peugeot) és feljött az ötödik helyre. Panizzi mögött Solberg (+1,9), Bengue (+2,8) és Grönholm (+3,1) következett. Sebastien Loeb csak ötödik lett.

Ebben az eredménylistában az a legszebb, hogy az első hat helyen hat különböző csapat autója állt, ahogy az előző szakaszon is. A verseny igencsak izgalmas volt, mert Solberg csak négy másodpercre volt Gardemeistertől és Kresta előnye is csak 2,6 másodperc volt Bengue-vel szemben.

Ezen a gyorson is Kris Meeke volt a leggyorsabb a Juniorok között, előnye azonban most kisebb volt, mint korábban, így még mindig 35 másodpercre van az első helytől.

Úgy tűnik Sebastien Loeb -öt csak egy szakaszig tudták lehűteni a balesetek, mivel a záró (9.) gyorsaságin, a Pont des Miolans – Les Sausses (28,41 km) közötti szakaszon ismét ő volt a leggyorsabb – megint leiskolázta a mezőnyt.

A második Panizzi 8,4, a harmadik Toni Gardemeister 15,1 másodpercet kapott. Loeb a GPS tanulsága szerint a szakasz vége felé adott sokat a többieknek, ott ahol Solbergnek, Krestának, és Bengue-nek is problémája akadt. “Imádom az ilyen körülményeket, nagyon jó úgy vezetni, ha csúszik.”- mondta erről a világbajnok.

Solberg egy hidat talált el a Subaru hátuljával, amit a hátsó futómű bánt, de így is ötödik lett. Kresta szerezte meg a hatodik időt, ő a Ford bal első futóművét amortizálta le, amikor eltalált egy sziklát, nem is tudott eljutni a szervizparkig. A versenyzők megpróbálták kijavítani a hibát, de mintegy 20 kilométerre a szerviztől megragadt a váltó. Elvileg ő is kiesett volna, de az új szabálynak köszönhetően, öt perces büntetéssel folytathatja. Bengue sem jutott el szabályosan a szervizparkba, így őt is megbüntették.

Az utolsó gyorsasági a Junioroknál átrendezte az élmezőny állását. Ezúttal Kosti Katajamaki (Suzuki Ignis) volt a leggyorsabb, megelőzve Kris Meeke-t, majd 20 másodperccel volt gyorsabb nála. Ezzel az összetettben is megelőzte, de nem második lett, hanem első, mert P.G. Andersson összetörte autóját és kiesett. Így járt a Suzuki másik reménysége Guy Wilks is.


 

Eredmények:

A Monte-Carlo Rali állása a második nap után:

1. Loeb-Elena Citroën Xsara WRC 2h50’34″8 83.4 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 01’54″7
3. Gardemeister-Honkanen Ford Focus WRC + 02’08″3
4. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 02’17″5
5. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 02’45″1
6. Martin-Park Peugeot 307 WRC + 03’44″3
7. Rovanpera-Pietilainen Mitsubishi Lancer WRC + 06’10″2
8. Stohl-Minor Citroën Xsara WRC + 07’13″7 (privát)
9. Kresta-Tomanek Ford Focus WRC + 09’24″1 (5 perc büntetés)
10. Bengue-Escudero Skoda Fabia WRC + 09’58″1(5 perc büntetés)
11. Rossetti-D. Esposito Peugeot 206 WRC + 08’13″0 (privát)
12. Warmbold-Connelly Ford Focus WRC + 11’26″9 (privát)
13. Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis S1600 3h05’54″5 + 15’19″7
14. Meeke-Patterson Citroen C2 S1600 + 15’33″0

A versenyzők nyilatkozatai a második napról:

“Úgy versenyeztünk, hogy egyáltalán nem vállaltunk kockázatot, a kritikus részeken lassan mentünk át. Holnap egyértelműen a célba érkezés lesz a célunk. Havas jeges utakra számítok, úgyhogy nem fogunk kockáztatni.”- mondta Sebastien Loeb.

“A mai napra keményebbre hangoltuk a futóművet, ami sokkal kiegyensúlyozottabbá tette az autó viselkedését. Száraz aszfalton sokkal magabiztosabb vagyok, ezért is tudtam több helyen gyorsabban menni. Szerencsénk is volt ma, mert a hatodik szakaszon két defektet is kaptunk, de a “defektmentes” gumiknak hála simán célba értünk.” – nyilatkozta Alex Bengue.

“Azt mondtam tegnap, hogy ha végre hiba nélkül tudunk menni, akkor bebizonyítjuk, hogy a Mitsubishi visszatért. Nagyon boldog vagyok, ez az eredmény már nagyon kellett mindenkinek. Délután mikor ezt a szakaszgyőzelmet szerzetük, ez nagyon különleges volt a csapatunknak. Én pedig egyre magabiztosabb vagyok. Holnap maximumon fogok autózni, remélem sikerül megfognunk Pettert-t.” – értékelt Gilles Panizzi.

“Jó napunk volt ma, volt egy-két kisebb hibánk, de semmi jelentős. A záró szakaszon az egyik kanyarban a felhordott murván kissé megcsúsztunk és nekimentünk a sziklafalnak, egy kicsit összetörtük az autó hátulját.”- mondta Harri Rovanperä.

“Nagyon izgalmas napon vagyunk túl, sok helyen volt csúszós, jeges az út és többször kellett a balesetek miatt félbeszakítani a versenyt, ami fárasztó volt. Ennek ellenére nagyon elégedett vagyok a mai nappal, mert a második helyen állok, ami a legjobb eredményem eddig Monte-Carloban. Holnap egyetlen célom lesz, hogy dobogón fejezzem be a futamot.” – nyilatkozta Marcus Grönholm.

“Rengeteget tanultam a kocsiról és a gumikról, de még nagyon hosszú út áll előttünk, nagyon változékonyak az útviszonyok, így egyelőre a biztonságos autózást választottam.” – értékelt Markko Märtin.

“Megprobáltam nem gondolni, arra, hogy Grönholm mennyivel van előttem, illetve Solberg mögöttem, csak a saját tempómban autóztam. Egyre magabiztosabb vagyok, de még nem ismerem az autó határait, így nem mindenütt mertem a legnagyobb sebességgel áttolni. Tanultam a hibáimból, az autó egyébként könnyen vezethető.” – nyilatkozata Toni Gardemeister.

“Minden sokkal jobb volt ma délelőtt, sokkal boldogabb és magabiztosabb voltam, mint tegnap. Nagyon sajnálom ezt a nap végi esetet, de az öt perces büntetéssel is 10. vagyok. A csapat kicseréli a váltót és a futóművet és holnap folytatjuk.” – mondta Roman Kresta.

“Ma sokkal jobb volt az autó beállítása. Keményebb gumikat választottam, ami igazán jó választás volt. Loeb már nagyon elment, de az előttünk lévőkhöz közelebb tudtunk kerülni, majd meglátjuk mire leszünk képesek holnap.” – értékelt Petter Solberg.