Korábban a Lotus puritán, ultrakönnyű zárt sportkocsiját, az Exige-et a Toyotától származó 192 lóerős négyhengeres mozgatta, nem is akárhogyan. Kevesebb, mint 5 másodperc elég volt százig. Ez elsősorban nem a remek motornak, hanem a könnyű szerkezetű karosszériának volt köszönhető. Az autó tömege ugyanis mindössze 880 kilogramm, ehhez persze minden felszereltségről (elektromos ablakok, szervokormány) le kell mondani.

Egy ázsiai megrendelő,- pénzt nem kímélve – egyedi Exige-re vágyott, melyet versenyautóként akar használni. Pénztárcája pedig elég meggyőző volt, hogy az autót elkészítse neki a gyár. A középmotoros sportautót a GM-tól származó, hengerenként négyszelepes 3.0 V6-os motorral látták el, amit a Swindon Racing átalakított.

A motor korántsem emlékeztet utcai társaira, hiszen csak a blokk maradt, azonkívül mindent kicseréltek a terhelést jobban viselő elemekre. Elég csak egy pillantást vetni a kevlár szívórészre és az embernek bizseregni kezd a tenyere. Nem kevesebb, mint 405 lóerővel és 398 Nm nyomatékkal gazdálkodhat a pilóta.

Menetteljesítményről nem tettek eddig említést, de becslésünk szerint kb.2.7-3 másodperc alatt gyorsulhat százra a Sport Exige. Ebben hatsebességes Hewland szekvenciális sebességváltó és önzáró differenciálmű segíti. A végső feladat azonban a 18 colos felnikre szerelt 280 milliméter széles versenyabroncsokra hárul. Elöl a tapadásról 17 colos, 250 mm széles gumik gondoskodnak.

Olyan élményt nyújthat az Exige, amit korábban csak a sportmotorok pilótái élhettek át, sőt, ez annyiban jobb, hogy a kanyarsebesség is nagyon durva.

A kerekek mögött az Ap Racing által szállított, belső hűtésű féktárcsák lassítják az autót, ezeket elöl 344, hátul 330 milliméter méretben szerelik fel, hat illetve négydugattyús féknyergekkel.

Azért, hogy a teljesen új technika és főleg a motor elférjen, 35 centiméterrel hosszabbá és 10 centiméterrel szélesebbé tették az autó. Annak ellenére, hogy az új erőforrás nehezebb, mint a korábbi volt, a tervezőknek sikerült az autó tömegét tovább csökkenteni. A karosszériát ugyanis szénszálas anyagból készítették el, így az autó csak 850 kilós.

Nagyobb szárny került a motor fölé, az hathengeres alá pedig új diffúzor, de az első spoilert is a nagyobb leszorítóerőhöz igazították. Az utastér a hagyományos versenyautós elemeket tartalmazza: bukócső, versenyülés, és poroltó.

El kell keserítenünk minden potenciális vevőt, az autóból ez az egyetlen készült és a gyár nem is tervezi, hogy több legyen.