Felfelé bővíti kínálatát a Fiat és márciusban Genfben bemutatja az új Cromát. A középkategóriás autó az Opel Signum műszaki alapjait veszi át, tengelytávja a német donoréval megegyezően 283 centiméter.

Giorgetto Giugiaro stúdiója jegyzi a formatervet, az autó Cassino-i Fiat gyárban készül majd. Úgy tűnik, hogy a Croma esetében a Fiat is megpróbálkozik a középkategóriás autók között a felpumpált-egyterűsített meredekhátú formával, ami sem az Opel Signumnak, sem a Renault Vel Satis-nak nem hozott sikert.

A New Croma hossza 475 centiméter, szélessége 177, magasság pedig 160 centiméter. A 283 centis tengelytáv pazar térkínálatú utasteret ígér.

Háromféle felszereltséggel lesz kapható a legújabb Fiat. A motorkínálat két benzines és három turbódízel motort tartalmaz, mindegyik négyhengeres. A szívó benzinmotorok közül a 136 lóerős, 1.8 16v áll a választék alján, felette a 2,2 literes, 147 lóerős változat következik.

Dízel téren az Opel Vectrában és a Saab 9-3-ban is nagyon jól teljesítő Alfa Romeo dízelmotorokat látjuk viszont a második generációs Croma orrában, az 1.9 literes motor 120 vagy 150 lóerős teljesítménnyel választató.

Új fejlesztésű motor a 2.4 16v Multijet, amely kereken 200 lóerős. Már a 150 lóerős dízel is nagyon belevaló motor, a 200 lóerős 2.4 Multijet-től komoly élményeket várhatunk.

1985 és 1994 között készült az autó elődje, az első Croma generáció. A Croma a Saab és a Fiat közötti összefogás eredményeként született, közös padlólemezre épült a Saab 9000-rel, az Alfa 164-gyel és a Lancia Themával. Az ajtók például simán kicserélhetők egy korai Saab 9000-en és egy Cromán.

A nem egészen 10 éves pályafutás során a Fiat Cromából 450 000 készült, ebben a típusban mutatkozott be elsőként a közvetlen befecskendezéses dízelmotor a személyautók között.