Saleen S7 Twin Turbo - Erősebb, gyorsabb!

2002-ben, amikor a Saleen piacra dobta az S7-et, akkor az 575 lóerős, középmotoros autó igazi kuriózumnak számított, mind motor-, mind menetteljesítményét tekintve. Ám az eltelt idő alatt a Ferrari, a Lamborghini, a Mercedes és a többi gyártó is teljesítményversenybe kezdtek és immár nem volt elég exkluzív.

Ennek azonban vége, hiszen megérkezett a Saleen S7 Twin Turbo. Ahogy a neve is elárulja, az autó már a nem a sima 7,0 literes motorral üzemel, hanem annak duplaturbós változatával. Az új tervezésű, V8-as alumínium motorban, olyan anyagokat alkalmaztak, mint a titán vagy a berillium.

A motor száraz karteres olajozású, így a legdurvább helyzetekben is biztosított a motor megfelelő kenése. A levegőt két darab vízhűtéses, dupla golyósoros Garrett turbó pumpálja a motorba, ezek előnye, hogy remekül viselik a fordulatot és a terhelést.

Nem is maradt el a várt eredmény: a motor immár 750 lóerőt tud 6300-nál. A V8-as blokk legnagyobb nyomatéka pedig 950 newtonméter lett 4800-as fordulatszám mellett. Az erőátvitel hat fokozatú kézi váltóra és dupla fém-kerámia kuplungtárcsára bízták. Természetesen a motor ereje a hátsó tengelyen lévő kerekeket hajtja.

0,1 másodpercet sikerült javítani az amúgy sem szerény gyorsuláson, így már 2,8 másodperc elég százig. 0-160-ig sem kell több a Saleennek 6 másodpercnél, itt már fél másodperc az új modell előnye.

Az autó végsebességéről nincsenek egyértelmű információk, az biztos, hogy a korábbi modell 320 km/h-t tudott, a turbósban a kilométeróra utolsó jelzése 390 km/h-nál van.

Továbbra is térvázas szerkezet adja az autó vázát, és erre építik fel a szénszálas anyagból készülő karosszériát, amely nagyban hasonlít a sima S7-re, de több ponton módosították azt.

Átalakították a diffúzort, a hátsó szárnyat, és az első lökhárító is kapott egy plusz spoilert. Hátul a motor hűtésének növelésért nyitottabbá tették a hátsó lökhárítót és a motort fedő üveg szélén is nyílásokat alakítottak ki.

Áthangolták a futóművet is a Saleen mérnökei, új stabilizátorok és rugók kerültek az autóba, amivel kissé alacsonyabb is lett a kocsi. Az új rugók kettős ellenállásúak, így amikor a karosszéria kb. 160 km/h-tól ugrásszerűen nagyobb leszorítóerőt termel, akkor lép életbe a rugók második fokozata.

A Michelin fejlesztéseinek köszönhetően a Saleen Twin Turbón keskenyebb abroncsokat alkalmaznak, mint korábban. Elöl így 275/35 R 19-es, hátul 335/30 R 20-as abroncsokat találunk. Ezek mögött bújnak meg az elöl 380 milliméter, hátul 355 milliméteres féktárcsák, amelyeket hat illetve négydugattyús féknyergek lassítanak.

Átalakul az utastér is a 2005-ös modellekben, immár a kormány és a pedálok is állíthatók, így nagyobb hely jut a pilótának. A Saleen továbbra sem a lemondásról szól, így az elektromos ablakok és a klímaberendezés is részei az autónak, de TV és DVD is van. De a luxuscikkeket gyártó Mulholland Brothers 3 részes bőröndkészletét is megkapja a vevő.

Ezért persze fizetni kell, nem is keveset, hiszen a Saleen 103,5 millió forintnak megfelelő összegbe kerül.