Audi Allroad Quattro Concept - A jövő titkai

A Quattro állandó négykerék-hajtás 25. évfordulójára készítette az Audi, a most Detroitban bemutatásra kerüli koncepciót. Torsen rendszerű hajtással eddig 1,8 millió utcai autót gyártott le az Audi és emellett a versenysportban is jócskán bizonyította már életképességét.

Audi allroad quattro conceptet nem csak tekintélyes méretű külseje, de technikai megoldásai is különlegessé teszik. Elöl hátul LED-es lámpákat kapott a koncepció, a 19 colos felnikre pedig 255/45-ös méretű abroncsok kerültek. A szélvédőket és a külső tükröket por- és víztaszító réteggel vonták be, ami jobb kilátást biztosít gyatra időjárási körülmények között is.

A 4,93 méter hosszú és 1,89 méter széles újdonságban debütált többek között az Audi teljesen új V8-as TDI motorja. Négy literes hengerűrtartalomból 286 lóerőt és 650 newtonméteres nyomatékot hoztak ki a mérnökök. Maximális teljesítménye 3200-as, maximális nyomatéka pedig 1600-3000-es fordulatnál jelentkezik. Részecskeszűrő segítségével a motor elsőként teljesíti a V8-as dízelek között a Euro4-es kibocsátási normát.

Hatsebességes triptronic váltóval 6,4 másodperc alatt gyorsul a kocepcióautó 100 km/órás sebességre, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250-nél. Állítható magasságú légrugózással és állítható keménységű lengéscsillapítókkal szerelték az allroad conceptet, amivel az úttalan utakon is könnyen elboldogul az autó.

A hasmagasság 160-tól 210 milliméterig emelhető. A Torsen differenciálmű alapesetben 50-50 százalékot oszt a tengelyekre, szélsőséges esetben maximium a nyomaték 75 százaléka juthat egy tengelyre.

A koncepcióba több olyan innovatív, eddig nem látott megoldás került, amelyek a közeljövőben kerülhetnek majd a széria gyártású modellekbe. Most mutatkozik be többek között az Audi road vision nevű rendszer, amely optikai szenzorok segítségével méri fel az útviszonyokat. Érzékelni tudja a felhordott kavicsot, vagy a lefagyásokat, és ezzel egy időben az ESP beavatkozását is állítja.

Ugyan nem elsőként, de az Audinál újdonság a sávfigyelő rendszer, amely a sáv elhagyása esetén a kormányban keltett vibrációval figyelmezteti a vezetőt, akárcsak egy force-feedbackes játékkormány.

A side assist (oldal asszisztens) rendszer az autó hátulját és oldalát figyeli szenzorok segítségével. Automatikusan tájékoztatást kap a sofőr amint az autó 50 méteres körzetébe ér egy másik jármű, sőt az oldalsó tükrökbe integrált figyelmeztető lámpa segítségével a holttérben lévő kocsik sem maradnak többé láthatatlanok.