Egy leginkább a Range Roverre hasonlító tanulmányautót leplezett le a Ford a napokban. Az autó a Mazda 6-ossal közös padlólemezre épül, elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel. A koncepcióautó erőátvitele állandó összkerék-hajtáson és hatsebességes automata váltón keresztül történik.

A motortérben egy háromliteres, teljesen alumíniumból készülő, változtatható szívószelep-vezérléssel működő V6-os erőforrás dolgozik. Ennek legnagyobb teljesítménye 210 lóerő 6250-nél, mellé 285 newtonméter társul 4750-es fordulatszámnál. Ezzel állítólag a kategória legjobb, 8,5 másodperces gyorsulását produkálja az autó.

Sima egyszerű vonalak és formák jellemzik a Ford új tanulmányát a Fairlane-t. A szabadidőautó szinte teljesen sík felületekből építkezik, amit egyedül csak az ajtók oldalán futó kis élek törnek meg. A tető funkcióját egy hatalmas üvegfelület látja el.

Az ajtókilincsek és a kipufogó végei is besüllyesztve foglalják el helyüket. Elöl-hátul feltűnő ledes lámpák működnek fényforrásként, de hangsúlyos a Fairlane három “lécből” összeállított hűtőmaszkja is.

Egymással szemben nyílnak a Fairlane oldalsó ajtajai, ezzel könnyítvén az utasok beszállását. A hátsó ajtó is tud érdekes kunsztokat, mert nyitható balra is, jobbra is, de az üvegrész ezektől függetlenül felfelé nyílik ki.

Elsősorban a skandináv Ikea stílusú bútorokat kedvelőket célozza meg az utastér. Pasztell színek, egyszerű, letisztult formák és természetes anyagok jellemzőek a Fairlane-re. Tölgy- és juharfát is alkalmaztak a tervezők, amit a műszerfalon, a B-oszlopon és az ajtókon is felhasználtak. Hat utas kap helyet belül, akik három sorban utazhatnak. A három rész három különböző jellemzőkkel bír.

Az elülső rész a vezethetőségről, az utazásról szól. Alacsonyra helyezett műszerfal, hogy a vezető és utasa jól kilásson. Az első ülések tartósra szőtt anyagból készültek, de ilyen anyagot használtak az ajtópaneleknél és a második sor könyöklőinél is. Ezeket a felületeket újrahasznosított papírból készítették. A váltókar is újdonsült formát kapott, a középkonzolba fektetett keresztirányú rúddal lehet kapcsolgatni.

Csak ketten ülnek a második sorban is, nekik a legnagyobb luxusban van részük – a repülőkére jellemző kényelmes fotelekben utazhatnak. Ezeket egyértelműen felnőttek számára tervezték, és úgy alakították ki azokat, hogy egyszerűen a padlóba lehessen hajtani a nagyobb csomagtartó érdekében. A tetőből TV hajtható ki, amelyen DVD filmeket lehet nézni.

A harmadik rész a rugalmasságot célozta meg. Itt is kettő, bár kisebb méretű ülés kapott helyet. Oldalról a “falból” lehet kihajtani a könyöklőket, míg a hátsó ajtóban kis kempingasztalt rejtettek el. Rozsdamentes acéllal borították a második és harmadik sor üléseinek hátulját, így téve strapabíróvá a felületet.