Fele-fele arányban értékesítették a benzines és dízel új személyautókat Nyugat-Európában a 2004-es eladási adatok alapján. Minderre a Bosch által végzett kutatás mutat rá. A felmérés szerint októberben fogytak legjobban a dízelek, ekkor 51,9 százalékos részesedést harcoltak ki maguknak a gázolajos autók.

Ausztriában, Belgiumban és Franciaországban kedvelik leginkább a nyugat-európai országok közül a takarékosabb, dízelmotoros új autókat. Náluk az arány az átlagnál is jóval magasabb, 70 százalék körüli a dízelek javára.

A teljes nyugat-európai piacot nézve a dízelmotoros változatok a felső közép-, illetve a középkategóriában a legnépszerűbbek, itt 60 százalékos az arány. A Bosch felmérése szerint a dízelautók népszerűsége 2005-ben tovább nőhet, mivel a részecskeszűrők gyors elterjedése fokozhatja a dízelmotorok népszerűségét.