Mindhárom nagy amerikai autógyár igyekszik feltámasztani legendás autóit. A Ford például kihozta a Thunderbirdöt a Jaguar S-Type-pal és a Lincoln LS sorozattal közös padlólemezre, a General Motors pedig az ausztrál Holden Monaro révén felélesztette a legendás Pontiac GTO-t.

Az izomautók (muscle car-ok) között a Chrysler múltja is dicső, ők a Dodge Chargerre lehetnek nagyon büszkék. A Chrysler úgy döntött, hogy a Detroit Autóshow-n bemutatott autóval újraéleszti a Chargert.

A gumifüstös aranykort a 300C limuzinból ismert 5,7 literes, 345 lóerős (254 kW-os) V8-assal lehet a leginkább felidézni. A nyolchengeres Hemi-motor maximális nyomatéka 525 Nm. A Hemi név a félgömb alakú, idegen kifejezéssel hemiszférikus égéstérből jön.

345 lóerővel (254 kW) a masszív és súlyos autónak elég 6 másodperc százig. Az új Charger alapmotorja egy 3,5 liter hengerűrtartalmú V6-os szívómotor, 250 lóerős teljesítménnyel és 3800-nál leadott 340 Nm-es nyomatékkal.

Igen magas gumikat találunk a hathengeres modell 17 colos kerekein, a 215/65 R17 nem mondható sportosan alacsony oldalfalú, peres guminak. A V8-as Hemi motorhoz 18 colos felnik és sportosabb gumik járnak. Az autó hátsókerék-hajtású.

Az újdonság forgalmazása idén májusban kezdődik Észak-Amerikában, az autó már a 2006-os modellév újdonsága. 2005-től a Dodge a Chargerrel indul a NASCAR versenysorozatban. A Dodge 1966 és 1977 között az akkori Charger-rel vett részt a NASCAR futamokon.